Senaste nytt

Access till SilverKris Lounge?

MTheC

Medlem
Jag har försökt hitta information om vilka regler som gäller för access till SilverKris loungen i Singapore men har inte lyckats hitta exakt vad som gäller så hoppas någon här vet.

Jag kommer flyga från Singapore i business class och kommer flyga med en Singapore Airlines operated flight men jag har köpt min biljett från Austrian Airlines (flyger med dem dit) och det är ett LH-flight nummer (code share, Singapore Airlines metal). Kommer jag in i SilverKris loungen eller är jag hänvisad till KrisFlyer Gold loungen?

Mig veterligen räcker det med att du flyger business class på en Star Alliance flight. Star Gold ger inte access i Singapore.

Jag har försökt hitta information om vilka regler som gäller för access till SilverKris loungen i Singapore men har inte lyckats hitta exakt vad som gäller så hoppas någon här vet.

Jag kommer flyga från Singapore i business class och kommer flyga med en Singapore Airlines operated flight men jag har köpt min biljett från Austrian Airlines (flyger med dem dit) och det är ett LH-flight nummer (code share, Singapore Airlines metal). Kommer jag in i SilverKris loungen eller är jag hänvisad till KrisFlyer Gold loungen?
Ja, du kommer in i Silverkris!

Nog att gold loungen är riktigt kass men jag var faktiskt inte heller imponerad av business loungen så ha inte allt för höga förhoppningar.
Har varit där och tycker att SilverKris loungen är ganska bra för att vara en business lounge. Finns få jag är riktigt imponerad av men var nöjd med maten (framförallt den som gjordes på beställning) och att det fanns champagne (och inte något sunkigt annat bubbel). Sen var den designmässigt inte så kul och svårt att hitta eluttag att ladda i men jämfört med de flesta andra business lounger jag besökt senaste åren så står den sig ändå ok.

Toppen