Senaste nytt

Access till Sakura Lounge på Haneda för skyteam?

mha

Medlem
Kan någon hjälpa mig att tolka accesstexterna på SkyTeam Lounge finder? Bifogar screenshot nedan.

1749791669132.png


Flyger SK984 HND-CPH i SAS C (BIZ). Vad jag kan se bör vi ha access in på Sakura Lounge. Enligt deras text. Möttes av en väldigt timid persoal som uttryckte sig som "Eeeeh SAS?" samt "Maybe you don't have access here but maybe in Delta Club?"

De försökte uppenbart aldrig scanna boardingkort och därmed fick jag aldrig en "computer says no" utan "maybe not".

Incheckning gav en föraning till detta då jag frågade om Sakura Lounge och de explicit sa nej.
 
Kan någon hjälpa mig att tolka accesstexterna på SkyTeam Lounge finder? Bifogar screenshot nedan.

Visa bifogad bild 165712

Flyger SK984 HND-CPH i SAS C (BIZ). Vad jag kan se bör vi ha access in på Sakura Lounge. Enligt deras text. Möttes av en väldigt timid persoal som uttryckte sig som "Eeeeh SAS?" samt "Maybe you don't have access here but maybe in Delta Club?"

De försökte uppenbart aldrig scanna boardingkort och därmed fick jag aldrig en "computer says no" utan "maybe not".

Incheckning gav en föraning till detta då jag frågade om Sakura Lounge och de explicit sa nej.

Vad är det du tycker är oklart i ”operated by the following airlines” och så Air France och China Eastern loggan?
 
Vad är det du tycker är oklart i ”operated by the following airlines” och så Air France och China Eastern loggan?
Det är två villkor, det ena är det du skriver (internationell eller inrikes), det andra är internationell Skyteam-flight.
 
Vad är det du tycker är oklart i ”operated by the following airlines” och så Air France och China Eastern loggan?

Det här kommer ju ner till en meningsuppbyggnad. Jag läser ju det ju såhär;

Lounge access is reserved for:
1. International First or Business Class ticket holders

OR

2. SkyTeam ... osv flying with <airlines>

Dvs att jag uppfyller kriterie 1, där OR-satsen explicit separerar kraven om flygbolag.

Det är väl inte orimligt given deras formulering?
 
Jag kan Håll med om att texten är otydlig. Den kan tolkas som att alla skyteam flyg har tillgång om biljetten är från HND, men att bara Air France och China Eastern har tillgång vid transfer till/från domestic. Men det låter ju hyfsat absurt att tex sas skulle få tillgång till loungen för passagerare som startar i HND men inte de som gör transfer där. Så det är nog knappast så det är meningen att tolkas...
 
Jag läser det som att hela meningen handlar om Air France och China Eastern men att de gjort den onödigt lång. First eller business på de båda bolagen alternativt lite plus med annan biljet på någon av desamma.

edit: njae nu blev jag fundersam... Det förklarar ju inte delen med same day international flight by a sky team member... :) De har rört till det!
 
Det här kommer ju ner till en meningsuppbyggnad. Jag läser ju det ju såhär;

Lounge access is reserved for:
1. International First or Business Class ticket holders

OR

2. SkyTeam ... osv flying with <airlines>

Dvs att jag uppfyller kriterie 1, där OR-satsen explicit separerar kraven om flygbolag.

Det är väl inte orimligt given deras formulering?
Den tolkningen tror jag däremot är helt fel :)

Det är "(first or business or elite plus) traveling to on... "

Så funkar det ju överallt annars. Det finns väl i princip inga lounger alls som tar alla business passagerare oberoende av flygbolag.
 
Jag kan Håll med om att texten är otydlig. Den kan tolkas som att alla skyteam flyg har tillgång om biljetten är från HND, men att bara Air France och China Eastern har tillgång vid transfer till/från domestic. Men det låter ju hyfsat absurt att tex sas skulle få tillgång till loungen för passagerare som startar i HND men inte de som gör transfer där. Så det är nog knappast så det är meningen att tolkas...
Jag tolkade den som att SkyTeam Business Intercontinential får access :) Sen finns det en massa andra kriterier för status och annat meck som jag i tolkningsstunden inte såklart brydde mig om markant då det inte applicerades på mig.

Den tolkningen tror jag däremot är helt fel :)

Det är "(first or business or elite plus) traveling to on... "

Så funkar det ju överallt annars. Det finns väl i princip inga lounger alls som tar alla business passagerare oberoende av flygbolag.
Inom alliansen var det ju praktiskt taget standard inom Star Alliance! Är ju inte orimligt?

Jag läser det som att hela meningen handlar om Air France och China Eastern men att de gjort den onödigt lång. First eller business på de båda bolagen alternativt lite plus med annan biljet på någon av desamma.

edit: njae nu blev jag fundersam... Det förklarar ju inte delen med same day international flight by a sky team member... :) De har rört till det!
Medhåll!
 
Det här kommer ju ner till en meningsuppbyggnad. Jag läser ju det ju såhär;

Lounge access is reserved for:
1. International First or Business Class ticket holders

OR

2. SkyTeam ... osv flying with <airlines>

Dvs att jag uppfyller kriterie 1, där OR-satsen explicit separerar kraven om flygbolag.

Det är väl inte orimligt given deras formulering?

Kanske är dålig meningsbyggnad men oavsett så har SAS inte tillgång. Ibland får man använda lite sunt förnuft också.

SAS listar ju även alla 3e-partslounger på sin hemsida så är du osäker kan du ju kolla där först nästa gång https://www.sas.se/reseinfo/pa-flygplatsen/lounger/
 
Toppen