AHO skrev:Är det inte vanlig jumbo B747-400?Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Det är en 747-8F fraktkärra. Kolla antalet fönstret på övervåningen...Klicka för att utvidga...
Ola Brandborn skrev:Vad är det som är intressant?Klicka för att utvidga...
Ola Brandborn skrev:Jag fattar inte.... någonting.Vad är det som är intressant?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:inte mycket, Boeing har gjort lite småförändringar på ett 40 år gammalt plan istället för att konstruera ett nytt - dethar de inte tid eller pengar till eftersom det går så mycket resurset till att limma ihop 787orna.Klicka för att utvidga...
Jonas Casablancas skrev:Guldstjärna till den som lyckas lista ut vad 43X står för i Airbus A330-343X!Klicka för att utvidga...
Jag älskar nörderier (samlar själv på Kalle Anka pre 1960, M*A*SH och Bayersk utlandspost 1840-1875, och skulle aldrig uttala mig nedlåtande om detta, du misstolkar.Många andra på detta forum har ju andra nördiga egenskaper som tex att jaga poäng på alla konstga vis. Låt dom då hålla på med detta utan att någon skall uttrycka sig nedlåtande om detta.Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Jag gissar att beteckningen syftar på en A330 modell av -300 serien. 4:an indikerar flygplanet drivs av Rolls-Royce-motorer medan 3 avser den tredje versionen av denna motor, som är Trent 772-modellen. Den slutliga X anger tydligen flygplan är en A330-300 Utökad version med en uppdaterad cockpit.[FONT=arial, helvetica][/FONT]Klicka för att utvidga...
bjornstrom skrev:Jag gissar att beteckningen syftar på en A330 modell av -300 serien. 4:an indikerar flygplanet drivs av Rolls-Royce-motorer medan 3 avser den tredje versionen av denna motor, som är Trent 772-modellen. Det slutliga X anger flygplanet är en A330-300 Utökad version med en uppdaterad cockpit.Klicka för att utvidga...