Senaste nytt

7 timmar på Peking flygplats, vad hinner man göra?

marsj027

Medlem
Jag och min familj har ca 7 timmar i PEK mellan två flyg. Hinner man ta sig till kinesiska muren eller till Himmelska fridens torg på den tiden (med transfer visa)? Eller är det bara gilla läget och hänga i lounger? (vi landar kl 05 på morgonen och flyger vidare kl 12 samma dag.)

Tacksam för tips och idéer.

/Martin

Jag och min familj har ca 7 timmar i PEK mellan två flyg. Hinner man ta sig till kinesiska muren eller till Himmelska fridens torg på den tiden (med transfer visa)? Eller är det bara gilla läget och hänga i lounger? (vi landar kl 05 på morgonen och flyger vidare kl 12 samma dag.)

Tacksam för tips och idéer.

/Martin
Grym tid att hinna till kinesiska muren!
Förboka allt och hämta inte ut ert bagage 1.5tim enkel väg!
När ni kommer bör de vara noll i kö!

Jag gjorde ungefär detta i somras, landade också vid 5 på morgonen, omkring 6 kom en chaufför och hämtade mig i privat bil och körde mig till muren. Jag var där först av alla och först upp för dagen. Åkte tillbaka vid 11-tiden ungefär och åter på flygplatsen vid 12.

Ska ni flyga vidare vid 12 är det med andra ord lite tight med tid, ni hinner absolut till muren och tillbaka och kan få 30-60 minuter där, men är det värt det och risken det medför?
Muren öppnade 07:30 när jag var där, lite mer om detta kan du läsa i min reserapport. Om ni lämnar muren vid 9 så borde ni vara tillbaka till flygplatsen runt 10-tiden och bör då hinna med ert flyg, men finns ju risk att det blir kaos på vägar mm även om jag inte har någon info om hur vanligt det är.
[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester | Sida 18 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen