Senaste nytt

6000 nivåpoäng på 3 månader utan att flyga?

joa

Medlem
Blev lite ändrade planer så jag skulle lite oväntat behöva få ihop ca 6000 poäng på tre månader för att inte missa guld.
Inte funderat i de banorna förut och har således inte satt mig in helt i hur man kan dra in nivåpoäng på diverse sätt.
Finns säkert en del saker jag inte tänker på....kanske...
Har Amex Elite och ett Mastercard kopplat till mitt Eurobonus.

Fortsätt spendera så mycket som du har utrymme för på ditt Amex Elite (SAS MC hos de aktörer som ej tar Amex), och tjäna in statuspoäng den vägen under dessa tre månader.
När du sedan haft möjlighet att summera hur många poäng som eventuellt fattades i slutändan, så kan du köpa den mängden direkt av SAS, för 1kr/poäng.
(Eftersom dessa köpta statuspoäng bakdateras 123 dagar, så funkar detta att genomföra även efter att din kvalificerings-period egentligen gått ut).

Har du ej genomfört 10 steg i SAS ’Consious Traveler’ program, för att erhålla 5000 statuspoäng i belöning, så är detta nog den mest kostnadseffektiva vägen.

Se tråd för info nedan:

Last edited:
Blev lite ändrade planer så jag skulle lite oväntat behöva få ihop ca 6000 poäng på tre månader för att inte missa guld.
Inte funderat i de banorna förut och har således inte satt mig in helt i hur man kan dra in nivåpoäng på diverse sätt.
Finns säkert en del saker jag inte tänker på....kanske...
Har Amex Elite och ett Mastercard kopplat till mitt Eurobonus.
Billigaste sättet är att hitta en vän som är på de 2 topp nivåer hos Scandic. De kan ge dig nivå 5 hos Scandic som ger dig Gold.

Har du möjlighet att byta el-leverantör till Enkla Elbolaget nu så kommer du en bit på vägen med 1600 nivåpoäng.

Bra deal så man bör du signa upp oavsett men kan ta upp till 12v att få poängen. Oftast går det fortare, brukar komma in när avtalet startar/första fakturan.

Billigaste sättet är att hitta en vän som är på de 2 topp nivåer hos Scandic. De kan ge dig nivå 5 hos Scandic som ger dig Gold.
Eller en EBD-kompis då men det hjälper inte mot LTG som kanske kan vara av intresse. På tre månader så kan man få in 6 000 poäng med en spend på 100k totalt som ett worst case om man inte får in något från någon annanstans (är det ett SAS Premium MC så kommer lite poäng den vägen med tex, sen allt som nämns i tråden) så bara att shoppa lite :)

Toppen