christian-r
New member
Så er abbonomenterne opsagt, betalingskortet fjernet og emails er slettede. Tak for de nemmeste EuroBonus point jeg har optjent, AftonBladet.
RickardG skrev:Enligt befintligt regelverk är det tillåtet med sex första + fyra sista om det inte nämns tillsammans med utgångsdatumet, samtidigt sägs att man där så är tillämpligt endast ska visa de fyra sista, tillsammans med korttyp. Så, de bryter inte mor reglerna, men visar samtidigt på att säkerhetstänkande inte är på topp!Klicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:Fungerar nu men så här säger avtaletu har valt att köpa följande produkt från Aftonbladet PlusPremium första månaden 1 kr, 1 SEKGer dig tillgång till alla Plus-artiklar, magasinen digitalt, papperstidningen i din mobil/platta redan kl 06.00, och unika erbjudanden.Förnyas varje månad för 69 kr tills uppsägning. Uppsägning tidigast möjlig 2015-07-07.150707?? Kanske inte så OK. Vill absolut inte läsa aftonblajjan gör det endast för 500 p och att betala 1 extra månad gör jag inte.Klicka för att utvidga...
swadabe skrev:Hmm, när dyker detta upp? Kan inte se detta någonstans innan jag behöver mata in kortuppgifter och trycka på Betala-knappen..Klicka för att utvidga...
Artur skrev:Hmm.. visste att det var något lurt med detta.. men gick i fällan ändå. Kan sägas upp tidigast 7 juli 2015. Detta blev inte 1:-, utan lär bli 70:-. I avtalet tyckte jag mig läsa att prenumerationen kan sägas upp 48 timmar efter köp, något som i detta fall inte stämmer. Någon på senare tid som lyckats säga upp detta ändå?PS. 70:- är ingen big deal, men principiellt tycker jag detta är ytters fult gjort.Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Tyvärr är dealen ändrad till det sämre mot hur den var i början.@seat56flägg gärna till nya villkorenKlicka för att utvidga...
Artur skrev:Insåg det precis.. Visst kan man leva 70:- fattigare, men lite surt är det. Är väl ändå en helt OK deal, 500 poäng för 70:-Hur är det med ångerrätt?Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Jag hade inte betalat 70:- för 500p och speciellt inte till Aftonbladet."ÅNGERRÄTTDu har rätt att frånträda avtalet som avser prenumerationen av Aftonbladet Plus inom 14 dagar från den dag då avtalet ingicks, dvs. den dag då du fick bekräftelsen. Om du börjat använda Aftonbladet Plus (loggat in i Aftonbladet Plus) redan under ångerfristen har du ingen ångerrätt. Vill du använda din ångerrätt är det bara att skicka ett mejl till adressen sist i villkoren, ett standardformulär för att utöva din ångerrätt finns även på Konsumentverkets hemsida. Din avgift kommer att betalas tillbaka av Aftonbladet inom 14 dagar från det datum då vi mottog din uppsägning."Klicka för att utvidga...