Senaste nytt

5 timmar på Newark ?

Haga75

Ny medlem
Behöver lite ideer.
Jag och min chef ska en snabb sväng till Nashua. Vägen dit är buslätt - flyg från Stockholm via Köpenhamn till Boston och sen hyrbil.
Vägen hem ser lite tråkigare ut. Vi åker från Boston till Newark (12:37 - 14:01) och sen vidare med SK904 till Stockholm 18:50. Tankar och ideer på hur vi bäst fördriver dessa 4-5 timmar?
Har aldrig varit på Newark förut, men misstänker/räknar med att vi måste ta oss från Terminal A till Terminal B och därmed en extra security.
(Båda helt statuslösa och då jobbet betalar så sitter vi längst bak i kabinen.).

Stort tack på förhand.
 
Ni vill inte vara en sekund längre än nödvändigt inne i terminalen SAS avgår ifrån.
Och det oavsett om ni har tillgång till SAS egen lounge eller inte om man skall tro andra resenärer. Länge sedan jag själv var där men den var inte rolig. Tänk dock på att ta höjd för tiden det kan ta att ta sig igenom säkerhetskontrollen om ni lämnar området.

Skulle gissa på att ni flyger med Delta mellan Boston och Newark (om ni flyger i närtid). Förhoppningsvis får nu boardingkort för bägge flygen men i värsta fall måste ni checka in på Newark också - och det kan ju ta sin tid.
 
Stort tack för input.
En av oss gillar öl, så det blir nog att leta upp ett bryggeri. ;)
Vi flyger nästa fredag och mycket riktigt med Delta - så sannolikt måste vi kolla vid incheck i Boston hur vi gör med väskor och boardingkort.
 
Stort tack för input.
En av oss gillar öl, så det blir nog att leta upp ett bryggeri. ;)
Vi flyger nästa fredag och mycket riktigt med Delta - så sannolikt måste vi kolla vid incheck i Boston hur vi gör med väskor och boardingkort.

Har inte SAS avtal med dem? Borde checkas in hela vägen om allt är på genomgående biljett.
 
Doesn't SAS have an agreement with them? Should be checked in all the way if everything is on a continuous ticket.

If the Delta and SAS flights are on the same-ticketed PNR, then it will be checked all the way by Delta.

If the SAS flight is on a separately-ticketed PNR from the Delta flight, then Delta will commonly refuse to thru-check the bag across separate tickets. And this is the way it goes until and unless SAS gets added by Delta to this list in a preferential way:


Even at Delta hub MSP on premium cabin tickets for DL elites, I have known Delta to sometimes wrongly even refuse to follow the above-linked policy and thus says no to thru-check bags across separately-ticketed itineraries for partner airline flights. And so far, SAS is not even on that list of Delta’s preferred partners for thru-checking luggage across separately-ticketed itineraries. If the DL and SK flight are booked and ticketed together under one record locator, then DL would thru-check the bags onto the SAS flight. If separately booked, then passengers have to hope to get lucky to find a Delta agent willing to ignore Delta policy. Personally, I don’t get that lucky with Delta even as a long-time Delta elite and otherwise.
 
Last edited:
If the Delta and SAS flights are on the same-ticketed PNR, then it will be checked all the way by Delta.

If the SAS flight is on a separately-ticketed PNR from the Delta flight, then Delta will commonly refuse to thru-check the bag across separate tickets. And this is the way it goes until and unless SAS gets added by Delta to this list in a preferential way:


Even at Delta hub MSP on premium cabin tickets for DL elites, I have known Delta to sometimes wrongly even refuse to follow the above-linked policy and thru-check bags across separately-ticketed itineraries for partner airline flights. And so far, SAS is not even on that list of Delta’s preferred partners for thru-checking luggage across separately-ticketed itineraries. If the DL and SK flight are booked and ticketed together under one record locator, then DL would thru-check the bags onto the SAS flight. If separately booked, then passengers have to hope to get lucky to find a Delta agent willing to ignore Delta policy. Personally, I don’t get that lucky with Delta even as a long-time Delta elite and otherwise.

I’d think it would be rather strange if SAS sells a ticket on their website and it’s not ticketed on the same PNR.
 
Toppen