Precis, däremot är Jinshanling-Simatai fortfarande stängt vad jag förstått.Har Simatai (司马台长城) öppnats för allmänheten igen?
EDIT: Det står att Simatai har öppnats för allmänheten igen sedan 2015-SEP-23.
Precis, däremot är Jinshanling-Simatai fortfarande stängt vad jag förstått.Har Simatai (司马台长城) öppnats för allmänheten igen?
EDIT: Det står att Simatai har öppnats för allmänheten igen sedan 2015-SEP-23.
Jag rekommenderar Shangri-La China World Summit Wing. Hotellet ligger ovanpå ett köpcentrum och just Summit Wing är de våningarna högst upp, cirka våning 60-70, medan vanliga Shangri-La China World är nedanför. Bra frukost, rätt begränsad men trevlig lounge ingår, och rätt enkelt att ta sig till. Dock inte särskilt nära Förbjudna Staden jämfört med några av de andra hotellen du nämnt som faktiskt har gångavstånd dit.
Håller med @Golfkillen om Made in China. Åk dit och prova ankan!
Gällande muren går min röst också helt klart till Mutianyu framför Badaling.
När det gäller att ta sig mellan Shanghai och Beijing är nog höghastighetståget väldigt bra, men det kan vara svårt att boka (jmf med en flygbiljett) då man måste boka på plats eller anlita en turistbyrå som sköter detta åt dig mot avgift. Ta istället flyg till PEK (NAY är inte att rekommendera), och åker du från PVG, istället för SHA, kan du ta maglevtåg till flygplatsen och sedan förslagsvis fortsätta resan med Air China som kör widebody (A330?) på den sträckan.
Jag har varit på alla tre (badaling,mutianyu och simatai), och simatai var verkligen bäst även om det var snart 20 år sedan jag var där.Precis, däremot är Jinshanling-Simatai fortfarande stängt vad jag förstått.
Jag bokade allt via kineser, Hittade alla guider via Tripadvisers reseforum. Mycket mycket billigare än att köra via svenska sighter.Har precis bokat upp några dagar i Beijing i maj nästa år och tittade lite på var man kan tänka sig att bo och hittade lite fina tips i denna tråden. Hittade också Éclat Beijing som verkar trevligt. Särskilt rummen med terrass. Någon som testat eller har synpunkter på läget?