Flera bolag har 60 dagar.
De flesta bolag tillåter även förlängning mot en liten avgift.
"Avsluta" resan genom ett besök hemma "Påbörja" en ny resa. Gäller att tänka till med flygbiljetterna, så att resan blir "avslutad".
Om jag bor utomlands temporärt går det att åka hem under helgen bara för att återställa den?
Har en son som pluggar i USA, och hans reseförsäkring ger 45 "nya dagar" bara han kommit hem innanför dörren och vänt enligt vårt försäkringsbolag Folksam. Så när han kom hem över jul, blev det 45 nya dagar. Vilket faktiskt är en liten slant eftersom den försäkringen kostar ett par kronor. Mer än försumbart för att låta bli att dra nytta av, eftersom han ändå kom hem. Knappast värt att åka hem för. Bara.
Och vad är en "kort tid"? Jag har också Länsförsäkringar och är nyfiken.Länsförsäkringar , säger att om man åker tillbaka till samma ställe inom en kort tid så blir det inte 45 nya dagar, jag är i USA hela vintern och betalar extra för de dagar över 45 som vi är här, åkte hem över jul och nyår tidigare och det var då dom menade att man inte kan åka tillbaka till samma ställe på ny 45 dagars period.
Och vad är en "kort tid"? Jag har också Länsförsäkringar och är nyfiken.
Jag har en fundering på samma fråga. Ponera att man bokar en resa till Thailand och planerar att komma hem till Sverige på dag 45. På dag 44 blir det ett vulkanutbrott (med flygförbud) så man blir strandsatt och på dag 46 bryter man benet i Thailand. Gäller försärkingen då? Om inte, hur många dagar "reserv" måste man ha? Måste man börja sin hemresa redan på dag 41?
Och vad är en "kort tid"? Jag har också Länsförsäkringar och är nyfiken.