Jag läste en hårresande artikel som i stort sätt fick mig helt mållös.
Eftersom luftfartsmyndigheter inte har krav på vissa saker så kan man som flygplanstillverkare sälja diverse varningslampor och felindikatorer som extra utrustning!!
350 liv är ganska mycket för att en varningslampa ska hädanefter ingå i standard utförandet samt att redan tillverkade plan uppgraderas med denna lampa!!
Doomed jets lacked 2 features Boeing sold as extras | Bangkok Post: news
Kvällen blev ju inte bättre när jag Googlade efter källor till Bangkok Post artikel.
Enligt Reuters kan man inte öva på simulator ens när MCAS fallerar.
Sen fanns det ju knappt några simulatorer heller.
Ethiopia crash captain did not train on airline's MAX simulator: source | Reuters
Eftersom luftfartsmyndigheter inte har krav på vissa saker så kan man som flygplanstillverkare sälja diverse varningslampor och felindikatorer som extra utrustning!!
350 liv är ganska mycket för att en varningslampa ska hädanefter ingå i standard utförandet samt att redan tillverkade plan uppgraderas med denna lampa!!
Doomed jets lacked 2 features Boeing sold as extras | Bangkok Post: news
Kvällen blev ju inte bättre när jag Googlade efter källor till Bangkok Post artikel.
Enligt Reuters kan man inte öva på simulator ens när MCAS fallerar.
Sen fanns det ju knappt några simulatorer heller.
Ethiopia crash captain did not train on airline's MAX simulator: source | Reuters