Senaste nytt

30% Bonus på Aviosköp

Platstillgången GOT-LHR har jag för mig är problematisk om man inte har Guld.
Du kan enbart köpa LHR-JFK om du vill.
Du har rätt i att det suger att vara Blue/Bronze hos BAEC. Men å andra sidan på GOT-LHR knappt lönar sig sitta i Biz: under senare flygningen serveras ju "afternoon tea" och så hinner man inte till sista BA New York kärran och tidigare flyget är olyckligt nog kl 11.55, hela dagen förstörd, man hinner inte jobba på morgonen eller på eftermiddag. Mao det är bra när man reser i tjänsten men dåligt för privatresor.

Du har rätt i att det suger att vara Blue/Bronze hos BAEC. Men å andra sidan på GOT-LHR knappt lönar sig sitta i Biz: under senare flygningen serveras ju "afternoon tea" och så hinner man inte till sista BA New York kärran och tidigare flyget är olyckligt nog kl 11.55, hela dagen förstörd, man hinner inte jobba på morgonen eller på eftermiddag. Mao det är bra när man reser i tjänsten men dåligt för privatresor.

Det är väl att ta i lite, brons ger ju samma bonus, 25%, som ett visst skandinaviskt flygbolags officiella toppnivå. :cool:

Last edited:
Har köpt en WT+ biljett för 10 500:- till MCO i Juli. Kan inte uppgradera den med mina AAdvantage miles så är det en bra deal att köpa avios och uppgradera med dessa?

Har köpt en WT+ biljett för 10 500:- till MCO i Juli. Kan inte uppgradera den med mina AAdvantage miles så är det en bra deal att köpa avios och uppgradera med dessa?

10 500 i WT+ till MCO känns som en väldigt bra kurs. Tolkar jag tabellen för uttag rätt är basefare ARN-MCO 32 500 Avios enkel, vilket innebär att en uppgradering från WT+ till CW går på 16 250 Avios. Köper du 16 500 Avios betalar du nu 293 Euro. Du kan max shoppa på dig 27 600 Avios nu för 440 Euro. Det känns som att uppgradering är något billigare jämfört med de kampanjpriser som ar funnits. Rätta mig om jag är helt fel ute ni som har bättre koll (typ Concorde och Homer:D)

Om man köper Avios i samband med bokning av Flight Saver så kostar de bara 8.82 öre
dvs. ungefär 100% bonus jämfört med normalpriset.

3750 Avios för 331kr enligt exemplet
Avios Trick.jpg

Toppen