Senaste nytt

3 veckors destination med 1 åring?

Jag har just nu 200 000 Eurobonuspoäng och en 2-4-1 för nästa år. Nu har jag börjat titta på vart våran lilla familj kan spendera några veckor i Juli/Augusti. Det är jag, min fru och vårat barn som nästa sommar är 1 år.

Det behöver inte vara sol och bad utan mer en kombination som även passar barnet. Vi har tittat lite på San Fransisco som destination och kan röra oss i området med hyrbil.

Fråga: Rekommenderas en annan destination i världen för dessa poäng och anpassat för barnet? USA lockar mer än Asien. Business class är planen för alla 3 i familjen.

Råd och tips mottages! Flyg från GOT.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jsn

Medlem
Boka först och fråga sen! Ni vill resa under högtrafikssäsong och dessa biljetter har funnits tillgängliga ett tag, så hittar ni biljetter så nyp dessa direkt. Sedan kan ni förbättra allteftersom ni hittar bättre alternativ.
 
Absolut, har hittat biljetter med United som jag ska försöka knipa i veckan. Men vill gärna ha fler tips också på destinationer som är lämpliga.
 

Kris

Medlem
Gjorde själv en motsvarande tur till Miami och tuffade runt lite korta sträckor mellan Miami och Naples-området på västkusten. Lite strand, lite stad och lite allmänt US-and-A... Detta var med tvååring. Kräver såklart att man kör lite bil osv. Familjevänligt rent generellt.

Ett annat alternativ som jag provat med cirka 1.5åring är staycation i New York. Detta var dock under lite kallare månad. Kan vara ganska varmt i NYC mitt på sommaren. Om man gillar storstad så finns det massor att göra med toddlers i NYC. Jag letade lekplatser med babygungor up front. Säg till om det blir aktuellt och om du behöver koordinater, så kan jag försöka leta upp. :)
 

Kris

Medlem
Kom att tänka på en till... Var i Toronto-området precis innan mitt barn fyllde 2år för att maxa infant travels (almost) for free... Även där finns massor att göra. Lättillgänglig natur om man rör sig en bit bort med bil/tåg. Ett par timmar till Niagarafallen om man är sugen på det. Storstad med en kort båttur till Toronto Island park där man kan bada i lake Ontario osv.

Då hittade jag gott om rewardsplåtar med Air Canada från CPH. Har dock inte gjort någon research nu. Men kan vara värt att kolla upp.
 
Tack för ditt svar. Just nu har jag (frugan vet inte ännu :)) börjat fundera om lite och om vi inte ska till Bali istället i slutet på Juli-början Augusti för att verkligen bara slappna av och "vara".
 

Kris

Medlem
Tack för ditt svar. Just nu har jag (frugan vet inte ännu :)) börjat fundera om lite och om vi inte ska till Bali istället i slutet på Juli-början Augusti för att verkligen bara slappna av och "vara".
Cool! Vi har Balipremiär över jul. Hittade två C-rewardsplatser till Bali, så jag kunde inte låta bli... Fast nu är det med 3åring, så kan inte ge helt relevant feedback när vi kommer tillbaka ;)
 
Cool! Vi har Balipremiär över jul. Hittade två C-rewardsplatser till Bali, så jag kunde inte låta bli... Fast nu är det med 3åring, så kan inte ge helt relevant feedback när vi kommer tillbaka ;)
Vilken routing har ni? Det är det jag försöker luska i. Vill nog inte att 1åringen är med om 3-4 olika stopp på vägen...
 

Kris

Medlem
Vilken routing har ni? Det är det jag försöker luska i. Vill nog inte att 1åringen är med om 3-4 olika stopp på vägen...
Jag hittade (cirka 10mån innan avresa) CPH-BKK-DPS med Thai. Det är en lång resa även utan kids, men tror det är så optimalt man kan få det. Jag har kollat lite diverse resmål i Asien och Thai är ofta ett smidigt alternativ från CPH. Om man skall komplettera med cash-biljetter har de alternativ jag kikat på varit relativt dyra om man vill åka C. Många fall har liknande resor med Singapore varit billigare. Men det är ju som alltid lite klurigare att hitta C-reward seats med Singapore Air....

God jakt! :)
 
Toppen