Senaste nytt

2for1 går snart ut, hjälp!

Veken

Medlem
Jag har en intjänad 2for1 som går ut 31/12, det är min sista 2for1 som gäller för businessresa då jag har ett premium Amex.
Behöver hjälp att lyckas hitta en resa i business innan den går ut, men förstår om det är omöjligt. Har rest business en gång tidigare till New york men vore roligt att testa igen fast till Asien.

1. Varifrån vill du börja din resa? ARN (eller helst LLA)
  2. Var är din destination? Slutdestination Tokyo eller Seuol
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/r
  4. När vill/behöver du resa ut? Slutet av april början maj
  5. När vill/behöver du komma hem? Vara där kring 10 dagar så i maj
  6. Hur länge vill du vara borta? 10-13 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • First (fattar att d är omöjligt)
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som bara jag kan betala med eurobonus
  10. Vad är din budget? Har 158.000 poäng just nu, och 2for1 voucher i business
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • att hitta en resa, men åker helst inte ekonomi runt hela jorden för att ta mig till Tokyo
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Premium economy går bara med SAS, samma länk som den jag postade tidigare.

Vad hittar du själv när du söker SAS partner awards för economy?
Har hittat från London med Virgin till Seuol, men svårt att hitta retur. Är lite jobbigt att stega datum för datum för att hitta resa men tänkte någon här kunde hjälpa som hade ett bättre sätt att söka. Men det kanske var för mycket begärt

Har hittat från London med Virgin till Seuol, men svårt att hitta retur. Är lite jobbigt att stega datum för datum för att hitta resa men tänkte någon här kunde hjälpa som hade ett bättre sätt att söka. Men det kanske var för mycket begärt
Kolla in Awardfares för ett bättre sätt att söka.

Många av oss sitter och stegar dag för dag och plötligt händer det. Så varför ska vi hjälpa dig när du inte ids själv?
Ett annat bra sätt att få hjälp med är att ha lite god attityd och inte slänga ut sig ngt o stil med…”Men det kanske var för mycket begärt”

Dagens tips!
Ja jag sitter oxå o stegar dag för dag för att kolla om jag hittar något. Men då jag läste andra inlägg här så uppfattade jag forumet som att det fanns mer experter här som kunde komma med mer konkreta tips på hur man kunde söka eller få hjälp tom, fanns ju till och med en mall.
Men då jag fick en fråga tillbaka på vad jag hittat själv så upplevde jag inte att forumet var öppet för att få hjälp, varför jag då inte förstod mallen man kunde fylla i.
Är helt ny på detta och ville mer få tips än en fråga tillbaka vad jag hittat själv, det kan jag ju redan på egen hand.
Så det kändes verkligen som för mycket begärt att ens fråga om hjälp, vilket jag tyckte var tråkigt.
Jag tänker att dom som är rutinerade här kanske kan ha i tanken oxå att vissa är helt ny här då dom skriver.

Ha en fin vinter o jul

Toppen