Senaste nytt

213

Började den här resan från gate 13 SVG , efter 28 12 timmarsdagar är man lite trött 6000 sek flighten bjöd på fin inflygning över centrala Köpenhamn , över bron till Triangeln och uppgraderad på Scandic Hilton , men sen började det , klev ur duschen i morse och översvämning , vattnet hade runnit över dörrstocken , det fanns ingen telefon på rummet så la alla handukar badrockar på golvet ,väl nere i receptionen var det kö , ensama receptionisten pratade i telefonen och samtidigt med annan gäst , fortfarande pratande i telefon sa jag det är översvämning i rummet och jag vill checka ut för har ett flyg att passa
Påskresenärer på Kastrup mycket folk barn i loungen , ny gate för nästa flyg till GDN , längst bort i A gate för promenad på tarmac för att borda SAS i bussinesclass för 55 minuters flygning , väl i luften började serveringen , de kom ut med korgen ... när jag skulle ta fram bordet på 2F var det fasttejpat ... sätesgrannen frågade samtidigt om de inte hade champagne och jag kvävde skrattet, hon fick till svar bara vin ...jag satt med ölburk cashewnötter i handen och fick plinga för att bli av med skräpet , 3700 sek för biljetten ...fin kväll i GDN , skulle ta en dusch på Hamton by Hilton rum 213 men bara kallvatten... orkar inte gå ner men kommer be om nytt rum i morgon

Attachments

• Screenshot_20260402_212553_Gallery.jpg
    Screenshot_20260402_212553_Gallery.jpg
    {memory} MB · Visningar: 62
Tvingade ut mig i det vackra vädret , många år sedan jag var i Polen , landade på modern flygplats , vågljud och måsar som skränade på fräscha toaletten , bensindriven taxi till hotellet , såg 1 tesla men taxichauffören sa de var ovanliga här ;-) vi körde förbi Ikea och jag frågade om han testat deras köttbullar, han hade gjort det för många år sedan , men verkade inte vara imponerad , frågade vad hans favoritmat var och han började prata om pizza ;-) ingen traditionsmat, jag var lite rädd ;-) för att berätta att jag var från Sverige med tanke på fotbollsmatchen , jag beklagade uppträdandet att bua under nationalsången men han verkade ha missat det

Gick ner mot vattnet och kanalen och varför har jag inte varit här tidigare , nu väldigt turistiskt och efter en öl på uteservering i gassande sol hamnade jag på turistresturang , men väldigt bra mat och service , servitrisen kom och presenterade sig med namn och sa jag kommer ha hand om dit bord , qr kod för meny och wifi på bordet , fanns tablets att låna om man inte hade egen mobil med sig

Finns ett varv i Gdynia som bygger katamaraner https://sunreef-yachts.com/en/news/...A5iovNwYEDkf6jdOTvuclBLrHNVv2hF0aAs7bEALw_wcB

Några av kunderna är från F1 , lyckades inte boka in ett besök på deras kontor denna gången

Attachments

• Screenshot_20260403_015444_Gallery.jpg
    Screenshot_20260403_015444_Gallery.jpg
    {memory} MB · Visningar: 19
  • Screenshot_20260403_015512_Gallery.jpg
    Screenshot_20260403_015512_Gallery.jpg
    {memory} MB · Visningar: 21
Bra kvalité på gatstenarna i gamla stan , måste vara de som förfäder högg för 1–3 öre per sten ;-)

Attachments

• Screenshot_20260403_022524_Gallery.jpg
    Screenshot_20260403_022524_Gallery.jpg
    {memory} MB · Visningar: 22
Toppen