silferlood
New member
Jag kanske har missat något, men det går att koppla sin kombinerade EB kort nu, men då loosar man sin drivmedelsrabatt. Jag har inte hunnit läsa allt än, här är länken. Preem :: SAS
Flood skrev:På automatstationer brukar jag behöva dra mitt medlemskort 10-20 gånger innan automaten accepterar det. På bemannade stationer 1-2 gånger. Nu är inte urvalet av stationer större än 3-4 av varje sort, men beteendet är genomgående. Medlemskortet funkar utan några som helst problem i check-in automater och lounger.Klicka för att utvidga...
stoffe.oberg skrev:Jag har ett helt nytt medlemskort, samma problem att i preem automatläsarna så måste det dras en herrans massa gånger. Rätt som det är så står det bonus registreradKlicka för att utvidga...
Silferlood skrev:Jag kanske har missat något, men det går att koppla sin kombinerade EB kort nu, men då loosar man sin drivmedelsrabatt. Jag har inte hunnit läsa allt än, här är länken.Preem :: SASKlicka för att utvidga...
Lusläste lite för fort. Tack.Silferlood skrev:Läs mer på länken ovan, där står det. Jäkla mycket text dock.Klicka för att utvidga...
Ingen kan väl exakt värdera EB-poäng men tio öre per poäng tycker jag mig ha sett lite varstans. Då skulle det i så fall vara något sämre med poäng.dino_81 skrev:Då är alltså frågan om 25 öre rabatt/liter är bättre/sämre än 2 EB-poäng...?Klicka för att utvidga...
Blummz skrev:Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?Jag har registerat mina kort hos Preem för SAS poäng men nu när jag tankar trillar det inte in några poäng, eller så tar det mycket längre tid in tidigare. Förut, när man svepte det temporära kortet så kom poängen in efter två dagar.Klicka för att utvidga...
Blummz skrev:Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?Klicka för att utvidga...
Prövat en gång bara, har fortfarande inte fått några poäng på 2-3 veckor. Så drar alltid mitt vanliga medlemskort innan.Blummz skrev:Är det någon som fått poäng efter den nya setupen?Jag har registerat mina kort hos Preem för SAS poäng men nu när jag tankar trillar det inte in några poäng, eller så tar det mycket längre tid in tidigare. Förut, när man svepte det temporära kortet så kom poängen in efter två dagar.Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Här om dagen så fick jag 178 poäng, undrar vad som har hänt?Har testat tanka två ggr med mitt SAS Amex utan att ha fått poäng, så jag gav upp och började om att använda mitt EB kort först.Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Har du haft ditt Amex anslutet separat för Preem-bonus tidigare? Jag fick en not när jag kopplade ihop mitt Amex med EB-intjäning om att innestående drivmedelsbonus skulle överföras till EB. Jag fick 220 poäng efter första gången jag tankade efter det, så jag har bara antagit att det var det som hände...Klicka för att utvidga...
FF#1 skrev:Jag har en lien tank på min bil och tankar oftast när det börjar närma sig reserven, brukar få 45-55 EB poäng på Preem automatstationen en bit bort.Här om dagen så fick jag 178 poäng, undrar vad som har hänt?Har testat tanka två ggr med mitt SAS Amex utan att ha fått poäng, så jag gav upp och började om att använda mitt EB kort först.Undrar vad som har gjort att jag fick en bunt extra poäng? någon som vet?Klicka för att utvidga...