Senaste nytt

2 dagar i Los Angeles

I tex long Beach funkar det bra utan bil, var där 4-5 dagar för nått år sen på en konferens. Bodde på Hilton, gratis lokalbuss i hela Long beach. var rätt skönt att inte ha den normalt obligatoriska hyrbilen under några dagar av resan. Provade det inte själv men frugan tog Metron samt buss vidare ut i LA, tom det funkade rätt ok även om det var en del "mysko" klientel på bussen som gick till någon slags lågpris outlet/walmart mm en bit bort... :)

I övrigt är det rätt kört utan bil i LA, så om man vill se mycket och bara är där några dagar rekommenderar jag bil.

Du måste ha någon form av hjul på fötterna i hela södra Kalifornien. Det är inget ställe man promenerar på utan det är "car-building-car-building" som gäller. Hela södra delstaten är som ett Kungens Kurva, planerat och byggt efter bilens intåg och helt anpassat efter dessa. I San Diego finns det ett par kvarter som inkluderar en stor Mall som du kan promenera i. I övrig finns det risk för att polisen börjar intressera sig för dig om du är ute och strosar för mycket. I USA köper man bilen innan man köper sängen. Tror det är både enklare, bekvämare och mer kostnadseffektivt att hyra bil än att trassla med Uberappen.
Jag lovar härmed en liten Reserapport - CA utan bil :)

Man kan klara sig utan bil i LA under kortare tidsperioder, om man vill använda Uber mycket. I centrala LA finns det tunnelbana, men bussarna får SL att framstå som duktiga på sina jobb. Venice - Santa Monica är en ganska trevlig cykeltur längst med stranden, oavsett tid på året. Venice rent allmänt gillar jag väldigt mycket, och Marina Del Rey, Playa Del Rey, Manhattan Beach, Hermosa Beach osv.

Jag tror att det dessutom går en pendeltågslinje från LAX till Downtown, men även här troligen behagligare att ta en taxi (Uber fick sist jag var där inte plocka upp folk från LAX). Busslinjerna i LA tjänar framförallt barn, fattiga och hemlösa. Inte nödvändigtvis i den ordningen, vilket kan jämföras med SF där du mer än väl klarar att åka åtminstone ut till Palo Alto utan en bil och i centrala SF klarar dig bättre utan.

Det finns tåg, men då är problemet att det är inte så behagligt att hitta till stationen. Jag hade nog rekommenderat en hyrbil.

Lånar den här tråden.

Jag och frun åker fre-mån i april.

Jag är dålig på LA.

Vart ska vi bo? Helst Hilton då jag matchat till mig Diamond.

Vad ska vi göra?

Vad ska vi undvika?

Jag har varit i San Diego och gillar stan, men är det värt att bränna söderut när vi bara är där 3 nätter?

Lånar den här tråden.

Jag och frun åker fre-mån i april.

Jag är dålig på LA.

Vart ska vi bo? Helst Hilton då jag matchat till mig Diamond.

Vad ska vi göra?

Vad ska vi undvika?

Jag har varit i San Diego och gillar stan, men är det värt att bränna söderut när vi bara är där 3 nätter?
Har just lämnat San Diego ( skit väder i två dagar med översvämningar) det är en körtid med bil på ca 2,5-3 timmar mellan dessa städer, bor i natt i en förstad till LA som heter Orange skall kolla på hockey mellan Anaheim och Toronto.
Vet tyvärr inget om hotell i LA, gjorde ett kort stopp på ett par timmar på vägen ner men det var på dagen.Tror att jag kommer att åka till LA nu när SAS börjar flyga på LAX från ARN.
Kommer att utnyttja de svar som du kommer att få.
Vågar man fråga vilket bolag kommer du att åka med?

Har just lämnat San Diego ( skit väder i två dagar med översvämningar) det är en körtid med bil på ca 2,5-3 timmar mellan dessa städer, bor i natt i en förstad till LA som heter Orange skall kolla på hockey mellan Anaheim och Toronto.
Vet tyvärr inget om hotell i LA, gjorde ett kort stopp på ett par timmar på vägen ner men det var på dagen.Tror att jag kommer att åka till LA nu när SAS börjar flyga på LAX från ARN.
Kommer att utnyttja de svar som du kommer att få.
Vågar man fråga vilket bolag kommer du att åka med?

Vi åker med direktflyget från ARN (SAS).

Toppen