Senaste nytt

2-4-1 - 200,000 EB - vart ska jag åka?

micronett1

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? STO
  2. Var är din destination? Varmt, soligt och med dykmöjligheter i november. Inget lyxresortställe utan gärna ett hus på en strand.
  3. När vill/behöver du resa ut? Mitten av november 2018
  4. När vill/behöver du komma hem? Vara hemma STO senast på 1 dec 2018
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-18 dgr
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First - tror jag inte går att boka 2-4-1 längre?
    • Business borde mina EB-poäng räcka till :)
    • Premium Economy - kanske....
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? de jag får
  9. Vad är din budget? (per person) skatter: 7000 SEK/pers (har hittat ARN-x-seychellerna/Bali/Palau för ca 3000 SEK/pers)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Häftigt resmål
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna!!
 

MrDollar

Medlem
Har du kollat Lufthansa First till Mexico?
Det kostar 150.000 poäng för 2 pers med 1st Amex 2-4-1.
Kolla gärna guiden i Lufthansa forumet hur du söker med hjälp av Lifemiles sökmotor.
Där lär de vara varmt och skönt den tiden på året
 

micronett1

Ny medlem
Hur gör jag för att hitta datum där First till Bali är tillgängliga eftersom vi är flexibla med datum? Ringa Tallin och be dem leta? Snabbkollade på Gili Meno och verkade super! Har du tips på boenden och dykcenter också?
 

Canadien

Medlem
Hur gör jag för att hitta datum där First till Bali är tillgängliga eftersom vi är flexibla med datum? Ringa Tallin och be dem leta? Snabbkollade på Gili Meno och verkade super! Har du tips på boenden och dykcenter också?

United visar inte Lufthansa First längre fram än 14 dagar fram i tiden, så använd Lifemiles sökmotor för att hitta fler alternativ.

[GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

perhording

Medlem
Hur gör jag för att hitta datum där First till Bali är tillgängliga eftersom vi är flexibla med datum? Ringa Tallin och be dem leta? Snabbkollade på Gili Meno och verkade super! Har du tips på boenden och dykcenter också?

Har tyvärr inga tips på boenden eller dykcenter. Vi bodde på Gili Trawangan sist och var bara över på Gili Meno på en dagstur, men kände direkt att vi nog borde ha bott där istället. Mycket mindre, lugnare och mer relaxed än Trawangan.

Söka efter tillgänglighet gör du precis som @Canadien och @jonten säger med hjälp av United eller Lifemiles. Det går också bra att ringa Tallin och be dem söka, men söker du själv först har du större möjlighet att hitta de datum och flighter som passar dig bäst. Med Thai kan du flyga First från Europa till Bangkok via London, Paris, Frankfurt och München, och sedan fortsätta i Business till Denpasar. Lycka till!
 
Toppen