Senaste nytt

15 nätter i USA, satsa på en kedja?

HenrikAI

Medlem
Jag är tyvärr en novis när det gäller hotellprogram och har historiskt inte hållit mig till någon kedja (brukar leta deals och hitta prisvärda 4*-hotell i för mig bra lägen, vilket gör att jag har lite poängslattar hos Marriott, Hilton, med flera).. men har 15 nätter i USA i sommar och funderar på om det kommer ge mig något att samla de nätterna i samma kedja eller om jag ska försöka hålla mig till Hotels.com och få någon gratisnatt där?

(Ett vanligt år har jag max 10-15 hotellnätter internationellt så det är inte så att jag räknar med en massa fördelar jag kan dra nytta av längre fram.)
 

mha321

Medlem
Är det 15 nätter på en stay eller flera? Med andra odd, hinner du dra nytta av förmåner om du kliver upp i status på vägen?

Generellt brukar väl Hyatt ses som det bästa om man för sig I områden där det finns sådana. Och de börjar leverera förmåner hyfsat tidigt
 

HenrikAI

Medlem
Inte helt klar med resplanen men det handlar förmodligen om 5 eller 6 olika boenden.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Skit i det och boka hotell som du gillar och passar dina planer istället. Tråkigt att behöva betala överpriser och nöja sig med något som inte riktigt funkar bara för att jaga en status du inte kommer ha någon nytta av sen.

Hotels.com som någon nämnde innan är bra, och så kan du bara ignorera alla som säger det är bättre att boka direkt med kedjan. För det är sällan så längre, nu får du uppgraderingar genom Hotels.com också.
 

Ping

Medlem
Med 10-15 nätter blir man ju tyvärr bara Silver hos alla större hotellkedjor och det ger i princip ingenting. Typ 6-10% rabatt på framtida bokningar inom "vissa" rates. I din sits hade jag fortsatt på samma tema som du redan kör.

Tyvärr dålig koll på USA hotel, det finns kanske någon kedja som är extra generös på den medlemsnivån?
 
Kanske en idé att ha koll på fast frack challenges som t.ex. Hilton. Ser det ofta från IHG också men status är inte så värdefull med IHG. Om du har lite tid innan din resa kanske kan du hitta nåt som passar. Med fast tracks kan du njuta av förmåner från början och tjäna status samtidigt.

 

palmen

Moderator
Kanske en idé att ha koll på fast frack challenges som t.ex. Hilton. Ser det ofta från IHG också men status är inte så värdefull med IHG. Om du har lite tid innan din resa kanske kan du hitta nåt som passar. Med fast tracks kan du njuta av förmåner från början och tjäna status samtidigt.

Fast track till en högre nivå är absolut något man bör försöka med om man ska bo 10-15 nätter. Det kan vid rätt tillfällen ge högsta nivån hos aktuellt hotellprogram.
 
Toppen