Senaste nytt

”No show” efter mellanlandning?

Carrie

Ny medlem
hej,

Jag ska boka en resa med jobbet från Got-Fra-Blr. På vägen hem skulle jag av privata skäl vilja åka till Dublin istället, men det skulle bli galet dyrt då Lufthansa vill att man avslutar sin resa på annan destination.

Det skulle bli billigare och enklare för mig att åka från Fra-Dub istället för från Got. Vad händer om jag inte hoppar på Fra-Got (kommer endast ha handbagage tänker jag).
Är detta möjligt eller riskerar jag/företaget jag jobbar för något tex no show avgift eller liknande. Tänker att jag skulle kunna säga till Lufthansa när jag landat i Frankfurt att jag fått förhinder om sista biten så de slipper ropa upp mig massa.

Sökte lite i forumet, men hittade bara lite äldre trådar och saker kan ju ändrats.

Tack!
 

Carrie

Ny medlem
Ska kolla lite med min chef och resebyrån då eftersom min resa jag vill göra kostar nästan 3 ggr så mycket:)

Inget jag kommer sätta i system och packar jag lätt så kommer nog handbagage räcka (eller det måste det om jag struntar i sista biten hem).
 

jsn

Medlem
Tänk bara på att det då blir separata biljetter så du lägger in väldigt gott om bytestid i Frankfurt, om inkommande kärra från Kempegowda är försenad av någon anledning.
 
Toppen