Senaste nytt

”Bot bokar av” Star Alliance awardresor utan notis?

Nu har jag testat ett par HUACA och det verkar vara helt stopp för bokningar som är leg-för-leg. Alla jag pratar med vägrar. Någon som har något knep för att komma runt detta?
Säg först att du vill boka från ARN till din slutdestination. Låt dom kolla. Tipsa sen om hub där du kan åka "via". Framstå bara som att du vill vara smidig och hjälpa till.

Nu har jag testat ett par HUACA och det verkar vara helt stopp för bokningar som är leg-för-leg. Alla jag pratar med vägrar. Någon som har något knep för att komma runt detta?
Det som kan fungera är att säga att du vill åka med flygbolag x, sen y, sen z.
Hade fler agenter jag pratade med som bara kunde söka A till B men de kunde lägga in bolag för varje sträcka, tex sas första flight och sen ana andra flight och då se möjliga connections via Frankfurt eller London tex (de får ju träff på andra destinationer också som Ana och sas flyger på i Europa).

Annars får du bara fortsätta ringa, ta namnet på alla. De som inte vill söka gör du en notis om och ringer igen. För mig tog det 7 samtal.

Jag klarade mig idag på ett enda samtal. Fick först bara svar att det fanns Ekonomi från LHR-EWR, men mycket riktigt så fick han ej upp den senare anslutningen utan bara fm-flighterna. När jag påpekade lite fint att kan du möjligen kolla avgången som går kl 18 och då fanns det fyra platser i Business.

Mitt förslag är att säga sträckan och sen precis som @Cristoffer Cedergren och @palmen föreslår att säga vilka flygplatser du villa åka via och sedan så slinker man in på flightnumren och vips blev det en bokning segment för segment ändå. :D

Pratade med en S som var en stjärna idag. Hade jobbat i 7,5 år och då har man lärt sig en del var hens lugna konstaterande. Berömde hen och påtalade att tyvärr var långt ifrån alla lika kompetenta som hen.

Så bara på ett igen @Wanurt

Toppen