Senaste nytt

Övernattning på Arlanda pga SAS försening

JKS

Medlem
Någon som vet om SAS erbjuder hotell (och i så fall vilket) vid ombokad connecting flight?

Har för många år sedan blivit hänvisad till Radisson borta vid Jumbon - var lite drygt att behöva bussas när det finns närmre hotell.

Kan kabinklass spela in? Jag fick bo nära flygplatsen i Frankfurt när jag reste i Business medan de som satt i Ekonomi fick ta bussen in till stan. Dock var det Lufthansa och inte SAS så det kan såklart spela in

Någon som vet om SAS erbjuder hotell (och i så fall vilket) vid ombokad connecting flight?

Har för många år sedan blivit hänvisad till Radisson borta vid Jumbon - var lite drygt att behöva bussas när det finns närmre hotell.

Sist jag råkade ut detta typ 2023 löste SAS service point på Arlanda det super snabbt och smidigt. Fick rum på Clarion vid skycity :) vid incheckning fick jag måltidskupong från hotellet (enligt SAS avtal sa han som checkade in mig)

Fick även omgående nytt boardingkort till flighten dagen efter.

Beror också på dagsform, hur många rum som redan har gått åt till föreseningar. Som längst bort har jag hamnat i Arlanda Hotellby, som närmast Radisson Skycity.

Äsch, Radisson där borta är ju lite off, men inte så svårt att ta sig till, går ju buss typ var tionde minut.

Men ja, statuspax och eventuellt kabinklass påverkar var du hamnar. Sen är det nog inte satt i sten.

Lufthansa brukar däremot vara rätt hårda på det där. Missade flyget en gång i Frankfurt, och hamnade i samspråk med en kille som också missat sitt flyg. Han fick hotell 45 minuter bort medan jag hamnade på Sheraton i terminalen.

Lite smått OT, men ändå en intressant anekdot. För några år sen var en före detta kollega i Stockholm igen på besök och skulle sen flyga hem till Hannover via Köpenhamn. Flyget ARN-CPH blev försenat, så han missade kvällsflyget till Hannover. Nästa flyg till Hannover gick typ kring 9-tiden morgonen efter.
När han skulle få hotell så sa de dock att alla hotell var fullbokade. Jag förutsätter att alla hotell i Öresundsregionen inte faktiskt var fullbokade, men tydligen de som SAS hade avtal med. Detta löstes helt sonika genom att han sattes på flyget tillbaka till Arlanda, fick sova där på ett av hotellen i SkyCity, och sen åka tillbaka till Köpenhamn med första flighten morgonen därpå och sen ta sin anslutning till Hannover.

Jag har fått Clarion Arlanda vid en missad förbindelse (från OSL till MMX om jag minns rätt).

Det var riktigt sent på kvällen iaf och rätt krångligt. Fick ett ACARS meddelande (uppläst av flygvärdinna) med instruktioner att gå till service lucka i baggage hallen, för att få "voucher".

Toppen