Senaste nytt

Öppettider SAS incheckning i Bryssel?

Franco

Medlem
Jag ska flyga Bryssel-Arlanda med SAS en måndag kl. 19. Vet någon hur tidigt SAS incheckning i Bryssel brukar öppna för inlämning av bagage? Det finns även en avgång till Köpenhamn kl. 16. Kommer jag kunna checka in mitt bagage för Stockholmflyget (med avgång kl. 19) när incheckningen till Köpenhmn öppnar, säg vid 14-tiden? Jag vill bli av med bagaget för att tillbringa tid i loungen...

Verkar använda samma check in desk idag, så borde ju vara möjligt!
Men jag lovar inget.

1676287434580.png

1676287457073.png

Tack för ditt svar. Det är ju inte förvånande att det är samma incheckningsdisk. Frågan är om SAS tillåter bagageinlämning när inchecknigen är öppen för en annan avgång. Jag befarar att det kommer att vara omöjligt att få svar på den frågan utan att fråga lokalt på flygplatsen.

Tack för ditt svar. Det är ju inte förvånande att det är samma incheckningsdisk. Frågan är om SAS tillåter bagageinlämning när inchecknigen är öppen för en annan avgång. Jag befarar att det kommer att vara omöjligt att få svar på den frågan utan att fråga lokalt på flygplatsen.
Skulle bli extremt förvånad om det inte gick att checka in tidigare. Flygplatsen har möjlighet att hålla väskor mer än 2h så inget problem där.

Kan självklart inte lova att det fungerar men de flesta flygplatser går att checka in på tidigare så länge en checkin finns öppen för rätt flygbolag.

Vill rapportera hur det gick. Det var möjligt att checka in till Stockholm när diskarna var öppna för en tidigare avgång till Köpenhamn. Personalen sade att mitt bagage skulle ha högre risk att inte lastats på mitt flyg eftersom facket i bagagesorteringen för varje avgång öppnar cirka tre timmar före avgång, och att min väska skulle förvaras i ett annat blandat fack. Mitt bagage kom dock fram utan problem.

Toppen