Senaste nytt

Ökad intjäning på SAS för statuskunder från 1 september

fcx

Medlem
Från 1 september ökas statusbonusen på intjänade poäng kraftigt med SAS.

Från dagens 10% för EBS och 25% för EBG+.
Till 25% för EBS, 50% för EBG och 75% för EBD.

Bonusen räknas inte mot status, utan blir "enbart" bonus points. Därmed så skrotas också påslaget på "level points"´, så man behöver mer flygningar för att återkvala för status.

Tipstack @Lynx

Tråkigt, personligen värderar jag det nuvarande systemet högre med 25% fler poäng som räknas mot status.

25%-bonusen listas som en statusförmån just nu så antar att SAS borde kommunicera denna förändring eftersom det påverkar återkval för medlemmar.

Poängintjäningen avgörs inte av när resan bokades utan vad som gäller när resan genomförs.
Du verkar ha helt rätt.

3.2 Vi förbehåller oss rätten att fastställa om du ska tjäna poäng eller ej för produkter och tjänster som erbjuds av oss eller våra affärspartner. Oavsett när aktiviteten bokades är antalet intjänade poäng beroende av den förtjänstplan som gällde på det datum aktiviteten utfördes. Antalet intjänade poäng varierar beroende på affärspartner och erbjudande.

• Gilla
Reactions: hco
Ser för mig ut som ett första steg mot intjäning baserat på kostnad och inte avstånd. Flera andra program har ju generösa nivå-bonusar på bonuspoäng medan status kommer genom hur mycket du spenderat endast. (om jag inte minns fel)

Rent personligt har jag hellre 25%-bonusen men rent krasst är det väl konstigt att det är lättare att behålla statusen än att uppnå den.

Last edited:
Du verkar ha helt rätt.

Ja, det är ju samma med status. Har du gold när du bokar men inte när resan sker så kommer du inte kunna nyttja gold-förmånerna.

Förstår om folk blir upprörda av att +25% på statuspoängen försvinner eftersom att SAS flera ggr lovat att inget förändras i och med övergången till Skyteam. Detta är ju en omgörning av Eurobonus som kunde skett ändå, men dålig tajming när Anko sagt i media flera ggr under våren "Vi kommer belöna våra mest lojala kunder". Jo tjena...med baspoäng ja men inte med lika enkelt bibehållen status.

Toppen