Senaste nytt

Återbetalning till avstängt kreditkort

srg

Medlem
Jag bokade för en tid sedan ett hotellrum på ett Coop MMM, jag blev av med kortet och fick ett nytt med nytt nummer, nu skulle jag behöva avboka hotellrummet och pengarna kommer att återföras till kortet jag betalade med.

Hur brukar sånt fungera? Kommer mitt gamla kortnummer fungera att sätta in pengar på fast jag inte har kortet kvar, eller måste jag få hotellet att betala tillbaks till mitt nuvarande kort?

Har ingen erfarenhet av MMM i detta men Amex har iaf vetat om vilket konto som pengarna ska till även om jag bytt nummer pga skimming.
När jag bytt korttyp så fick jag ringa in och be dem föra över från det stängda kontot.

Jag fick pengar tillbaka på ett MC / FirstCard som jag tvingats spärra. Det var en hotellbokning där de dragit för stor kostnad, men återförandet av överskottet skedde utan några problem såvitt jag vet.

Kan uppdatera med att det gick alldeles utmärkt, pengarna dök upp på mitt nya konto idag fast dom betalats ut till det gamla som stängdes för 6 veckor sedan.

Jag undrar hur länge den kopplingen finns kvar. Kanske hela den gamla giltighetstiden?

Kan uppdatera med att det gick alldeles utmärkt, pengarna dök upp på mitt nya konto idag fast dom betalats ut till det gamla som stängdes för 6 veckor sedan.

Jag undrar hur länge den kopplingen finns kvar. Kanske hela den gamla giltighetstiden?
Eftersom kortnummer inte (ska iallafall) återanvändas så kan det nog i princip finnas hur länge som helst. Betydligt längre än giltighetstiden skulle jag gissa - just för att hantera denna typ av situationer.

Eftersom kortnummer inte (ska iallafall) återanvändas så kan det nog i princip finnas hur länge som helst. Betydligt längre än giltighetstiden skulle jag gissa - just för att hantera denna typ av situationer.
Ja det låter iofs rimligt :)

Toppen