Hittade ingen tråd om det här så jag - håll i er - kontaktade SEB och frågade:
Om man bokar av en flygbiljett (eller genomför vanligt återköp) med ett SAS Eurobonus Mastercard som man avslutat så kommer pengarna komma in på det "kortkonto" som hör till kortet (D.v.s. inte ett bankkonto). Man kan därefter kontakta kundtjänst och be dem föra över pengarna till ett bankkonto för att få tillbaka pengarna.
Smidigt, och den processen gäller alltså åtminstone för SAS Eurobonus Mastercard och SJ Prio Mastercard. För min del är det aktuellt då jag avslutade med Eurobonus Mastercard för några månader sedan och har en resa betald med det kortet som pga Corona inte kommer bli av. Skönt att slippa krångla med flygbolaget kring återbetalningssätt.
Kom ihåg att kortförsäkringar oftast inte gäller om du sagt upp kortet innan resan!
Om man bokar av en flygbiljett (eller genomför vanligt återköp) med ett SAS Eurobonus Mastercard som man avslutat så kommer pengarna komma in på det "kortkonto" som hör till kortet (D.v.s. inte ett bankkonto). Man kan därefter kontakta kundtjänst och be dem föra över pengarna till ett bankkonto för att få tillbaka pengarna.
Smidigt, och den processen gäller alltså åtminstone för SAS Eurobonus Mastercard och SJ Prio Mastercard. För min del är det aktuellt då jag avslutade med Eurobonus Mastercard för några månader sedan och har en resa betald med det kortet som pga Corona inte kommer bli av. Skönt att slippa krångla med flygbolaget kring återbetalningssätt.
Kom ihåg att kortförsäkringar oftast inte gäller om du sagt upp kortet innan resan!