Senaste nytt

Återbetalning av full-flexibel TAP biljett

Bokade en fullflexibel businessbiljett med TAP i våras för två personer (bokningsklass J) som jag valde att boka av. När återbetalning skett fick jag tillbaka 2 x 444nok mindre än det jag betalat in.
Vid kontakt hävdar TAP att differensen är "due to som United States of America's customs fee that are non refundable."
Har inte hört talas om detta förut och jag har inte haft det problemet på andra flygbolag.

Vad har ni här på forumet för erfarenheter kring detta?

Är verkligen J-klass fullt flexibel business hos TAP? Det är ju deras billigaste bokningsklass i business-kabinen? Vilken sträcka och vilken fare basis pratar vi om? Jag kollade på ExpertFlyer på sträckan OSL-EWR och kan konstatera att den enda J-klassbiljetten har ganska höga avgifter för cancellering.

Annars låter det som om någon form av boknings/serviceavgift (plus moms?) som inte återbetalats

Det finns förvisso en US Customs Fee (YC) som enligt ITA är på NOK44 men den borde vara återbetalningsbar.

Den var bokad i deras top executive klass vilken ska återbetalningsbar utan avgift. Deras executive tar däremot 120€ för avbokning.
Hursomhelst verkar det lite lurt.

Toppen