Senaste nytt

Åt gratis i loungen under ett år - Kreativ användning av förstaklassbiljett

Som sagt, bodde man i FRA så skulle det vara nice. Men jag undrar om man inte skulle få rätt sura blickar när man kommer femtioelftedagen i rad...

Som sagt, bodde man i FRA så skulle det vara nice. Men jag undrar om man inte skulle få rätt sura blickar när man kommer femtioelftedagen i rad...

Tror nog att man även där skulle tröttna på FCT. Såvida man inte jobbar hemifrån och bestämmer sig för att sätta upp kontor i ett av båsen.

Det jag gillar med storyn är mannens kreativitet. Thinking outside of the box. Han har ju naturligtvis hittat på ett mycket bra sätt (för honom) att utnyttja att biljetten är ombokningsbar och eftersom det inte verkar finnas någon regel som förbjuder detta beteende, så är det ju ok. Jag kan förstå att många blir lacka på hans beteende, men jag tror kineser är ganska stryktåliga och inte bryr sig speciellt mycket om vad andra människor tycker och tänker om en själv. Från min sida blir det tummen upp för mannens påhittighet!

Enligt kinesisk artikel China Eastern tar ombokningsavgift (5% av biljettens värde) även på full-flex biljett om ombokning sker inom 2 timmar från planerad avgångstid. Därför misstänker jag att han checkade in tidigt och ändrade biljetten minst 2 timmar före avgång för att slippa att betala ombokningsavgiften.

不过东航的工作人员提醒旅客,在退改签这块,如果是三折甚至以下的特价机票,一般是不退改签的;如果是全价机票,在飞机起飞前2小时以上,退改签是不收费的;如果是在飞机起飞前2小时以内,改签就要收取5%的手续费,退票要收取10%手续费。五到九折的机票在退票时也要相应收取10%-50%不等的手续费。

天天改签机票,天天去机场免费吃喝?

Toppen