Senaste nytt

Är SAS Business rätt val för mig?

Tobbeee

Medlem
ska snart boka min första bonusresa och det lutar åt Tokyo i business.

Funderar på vilket bolag jag ska satsa på. Jag är lite sugen på sas. Dels för att deras kabin ser otroligt fräsch ut av det jag sett på Youtube men också för att resan är 40k poäng billigare.

Vad säger ni lite mer erfarna, vilket bolag har bäst business?
 

Senator

Moderator
Vänner,

Det var det där med rubriksättning. Var snälla och tänk att en rubrik skall kunna ge en hyggelig bild av vad du behöver hjälp med samt, hjälpa indexera så ett sök blir enklare. Det har varit en del rubriker som "Florida", "Sas Business" som tyvärr gör det svårt för våra läsare att bidra på ett bra sätt.

Jag har ändrat denna rubrik.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator.
 

Senator

Moderator
Nu till frågan. Jag har åkt SAS Business en t/r med nya produkten. Hårdvaran är absolut toppklass av det som finns i affärsklass. Var kanske inte lika entusiastisk som andra gällande servicen, samt mat & dryck som andra är. Dock anser jag att en "sample size of one" inte är rättvist att använda.

Jag kan tycka kombinationen av mycket lägre pris i poäng, lägre skatter och toppen hårdvara gör att om du hittar två platser till Tokyo så kör på det.
 

Canadien

Medlem
Pris/prestanda för Eurobonuspoäng är SAS (oftast) bäst, men platserna de släpper för poängbokningar (två per avgång) går åt fort. Lite nya platser brukar komma 90 dagar före avresedatum.

Du får nog hålla tillgodo med det bolag du hittar biljetter med ifall du inte är flexibel på datum. Undvik Air China dock.
 

lillemannen

Medlem
Om du hittar platser med SAS hade jag valt dessa. Jag har helt ändrat mig, sen SAS fick sin upppgradering av kabinen till det positiva.
 

JacobG

Medlem
De släpps tidigast ca 11 månader i förväg, och de bokas vanligtvis upp ganska snabbt på de populära destinationerna. Det kan sedan ibland släppas fler närmre avgång. Gå in på länken nedan för att söka tillgång av award-biljetter med SAS. Just till Tokyo finns det just nu tur och retur med SAS Business i antingen november 2017 alt januari 2018, i övrigt ser det dåligt ut. Tillgången är vanligtvis bäst till Chicago, Peking och Shanghai.

SAS Business award flights - Travelhacks
 

Tobbeee

Medlem
Tack för hjälpen. Och när jag hittar platser kan jag boka dem via sas.se eller ringer man någonstans då också?
 
Toppen