Senaste nytt

Är detta SAS-plus biljetter?

ptotheg

Medlem
Hej,

Ska boka ARN-AGP 21/5 - 29/5 och reser med 2 barn. Tänkte därför åka plus för att kunna checka in mer bagage och ej behöva bry sig om att ta med så mycket mat och diverse på planet.

Söker jag på Skyscanner hittar jag premium-ekonomi biljetter t/r för 2 vuxna 1 barn 1 spädbarn för 5300 cirka. SK6001 11:05 fr Arn och SK6004 15:20 från Agp.

Men är dessa PLUS eller SAS Go? Skitsvårt att se via alla bokningssidor. Hur går jag till väga?

Om jag letar fram via sas hemsida landar priset på närmare 6.000 istället.

Mvh
 

Carl

Medlem
Jag brukar alltid boka direkt på respektive flygbolags sajt. Då blir det inga missförstånd och man vet exakt vad man får. Dessutom vet du redan från början vilken bokningsklass din biljett ställs ut på och då vet du hur många poäng som resan kommer generera
 

mha321

Medlem
Premium economy borde ju mappa till SAS Plus, men man vet aldrig säkert. Kan du via den andra sidan se vilken bokningsklass det är? Alternativt kan du se hur många baggage som ingår där, och baklänges räkna ut det?
 

Cremant

Medlem
Boka på SAS hemsida så är det ingen tvekan samt att Du kan boka platser tillsammans och även på ett enklare sätt göra ombokning och ändringar - inte säkert att det går igenom på andra bokningssidor.
 

MXP

Medlem
Hej,

Ska boka ARN-AGP 21/5 - 29/5 och reser med 2 barn. Tänkte därför åka plus för att kunna checka in mer bagage och ej behöva bry sig om att ta med så mycket mat och diverse på planet.

Söker jag på Skyscanner hittar jag premium-ekonomi biljetter t/r för 2 vuxna 1 barn 1 spädbarn för 5300 cirka. SK6001 11:05 fr Arn och SK6004 15:20 från Agp.

Men är dessa PLUS eller SAS Go? Skitsvårt att se via alla bokningssidor. Hur går jag till väga?

Om jag letar fram via sas hemsida landar priset på närmare 6.000 istället.

Mvh

Om någon undrar i framtiden. Jag har bokat Premium Economy några gånger med SAS till just AGP genom andra tjänster än SAS egna och det har alltid varit SAS Plus. Nu var det några år sen men jag har för mig att bokningsklasserna däremot varit lite olika.
 
Toppen