Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

Hej,
jag har flugit ihop nära på nog poäng för eurobonus guldkort men kommer behöva betala in 23250 extrapoäng för att nå hela vägen.

Anser ni att det är värt att lägga poängen på guldkortet istället för att spara det till en bonusresa? Vilka är de största fördelarna med guldkortet?

Det lutar helt klart åt att jag löser in poängen och får guld.

God jul!

Last edited:
Nu vet jag inte hur många baspoäng du behöver för att nå guld men det låter som en bra deal enligt mig.
De där poängen är samma man får just nu för att värva till Amex elite. Jag värdesätter guld mycket högre än 25000 extrapoäng. Alltid lounge, mer bagage osv när man flyger Star alliance och du kommer få 25% mer poäng på flighter med SAS nästa år.

Tack för bra svar!

@palmen jag saknar 2325 baspoäng vilket man kan få för 23250 extrapoäng. Vad kostar Amex elite?
Ett amex elite kostar 4000 per år och ger 20000 baspoäng varje år.
Du har även andra fördelar såsom mer poäng vid dagliga inköp, reseförsäkring, 2-4-1 rabattkuponger osv.
Vill du skaffa ett sådant kan du bli värvad och få 22500 extra poäng.
Finns en tråd där du kan skriva att du vill bli värvad.

Absolut att du ska satsa på guld med så lite kvar. För mig är en av de största fördelarna med guld att få fasttrack och lounge när jag reser på awards i go. Detta gör skillnaden inom eu för en go reward och betalt plus ganska få. Då Go-reward även är återbetalningsbar.

Edit: röstar också för att du köper poängen alternativ skaffar amex elite.

Toppen