Senaste nytt

Är business i EVA Air värd ~8 tim längre resa med fler byten?

JacobGBG

Medlem
Min fru sköt starkt ned förslaget att lägga till en övernattning, en extra leg och ca 12h+ till på resande fot oavsett klass.

Ibland får man ta en för laget..
 

JacobGBG

Medlem
Då hade jag köpt biljetterna cash istället...
50kkr i ekonomi för att åka enkel resa med 4 till BKK imorgon, som billigast har det varit nere på 35k (jag har hårdbevakat sedan i Augusti). Njaaa....
Ska försöka få till en cash upgrade på sista sträckan dock. Returen är i C så jag får min fix till slut oavsett.
 

palmen

Moderator
50kkr i ekonomi för att åka enkel resa med 4 till BKK imorgon, som billigast har det varit nere på 35k (jag har hårdbevakat sedan i Augusti). Njaaa....
Ska försöka få till en cash upgrade på sista sträckan dock. Returen är i C så jag får min fix till slut oavsett.
OK, fullt förståeligt i så fall.
Jag skulle nog tagit en runda till med regeringen i så fall. Eva Air gör nog ingen besviken.
 
50kkr i ekonomi för att åka enkel resa med 4 till BKK imorgon, som billigast har det varit nere på 35k (jag har hårdbevakat sedan i Augusti). Njaaa....
Ska försöka få till en cash upgrade på sista sträckan dock. Returen är i C så jag får min fix till slut oavsett.
Kanske försöka med ett par dagars romantisk/gastronomisk staycation i Paris först och sedan CDG-TPE-BKK?
 

Tamas

Medlem
Står inför samma kval som TS men med tillägget att business platserna kräver en övernattning på cdg. Ekvationen känns inte lika sexig då. Har även en femåring i släptåg.

Alt 1. Business
GOT-FRA-CDG övernattning CDG-TPE-BKK

Alt 2. Economy
GOT-FRA-DEL-BKK
Med 5åring är det visst svårare men att flyga i C med barn är nog att föredra.

Jag hör dig dock, har också behövt övertyga frugan innan GOT-FRA övernattning FRA-YYZ men vi hade så himla bra i business. Barnen sover gott, spelar, inte sparkar varandra, osv :)

Ni testar economy nu och kanske kommer du ha lite bättre förhandlingsposition nästa gång. Ha en trevlig resa!
 
Toppen