Sökresultat

  1. ssh9721

    Påskquiz!

    20 om alla plan och personer varit lika Är ett 2-motorigt värt hälften blir det 18, det fortfarande utan personen med passet (eller biljett?) Om den personen räknas som upphöjt IOM pass/biljett och flygplanet som hälften får jag det till 66. Annars kanske det bara ska läsas som person med...
  2. ssh9721

    Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

    Såg detsamma, sökte i forumet och har tidigare använts för chartrade flygningar (ej charter alltså)?
  3. ssh9721

    SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

    De säger att om du har en flight kvar till nästa nivå eller behålla befintlig och den har blivit inställd på grund av myndigheters reserestriktioner, då kan man via kundtjänst ansöka om att få de poängen man skulle ha fått. Kravet är att resan måste vara köpt innan restriktionerna trädde i...
  4. ssh9721

    SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

    Bakom betalvägg men verkar vara ok att ansöka om saknade poäng pga inställd flight om man är nära. En smula luddigt, men vad annat att vänta? SAS EuroBonus – då får du poängen tillbaka för inställd resa | Aftonbladet
  5. ssh9721

    Jag hyrde bil och fick...

    Har en bokning längre fram, men från Miami Airport, måste bara fråga om du har den svenska Avis appen? Har hyrt tidigare flera gånger med Avis där och inte fått upp alternativ?
  6. ssh9721

    SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

    Skönt att beställa Universal och Busch Garden biljetter, 14 dagar vardera, på kampanj. Inte jättedyrt, men klart godkänd timing då de inte tog Amex (UK sida)
  7. ssh9721

    SAS nya hemsida

    Budade på uppgradering, lägsta bud nu åter 5000 poäng, inte 15000 som det var ett par dagar.
  8. ssh9721

    Sas plusgrade - kan inte buda med poäng

    Såg samma här i morse, undrade först om det var pga snar avresa, eller så har de höjt minimibud rejält, ny devalvering av poäng?
  9. ssh9721

    Norwegian börjar ta betalt för kabinväska

    Longe access också borttaget, vet inte om det postats tidigare? Norwegian Removes Lounge Access From Last Remaining Passengers - Simple Flying
  10. ssh9721

    SAS nya hemsida

    Tänkte buda på en uppgradering, allt går bra med att logga in och så, men när bud ska läggas finns inga poäng, trots på samma skärmbild ses saldot... Löser sig nog och kan ju lösas genom ett samtal antar jag, men ingen större brådska i detta fall.
  11. ssh9721

    Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

    Gick in på en butik där de hade vad de kallade blue eSim, kunde inte beställa i förväg tyvärr. Verkar som om det inte bara är adressen de kollar på då, utan det var när han slog in IMEI nummer det inte fungerade på det sätt som var deras vanliga.
  12. ssh9721

    Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

    Körde AT&T Prepaid Unlimited Plus med 10 gb hotspot, funkade bra med eSim ochninte alltför dyrt: Shop $20 i rabatt om man sätter upp autopay, enkelt att logga in och avaktivera direkt efter.
  13. ssh9721

    SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

    Strax sista landning på ARN, kvarten kvar.
  14. ssh9721

    SAS Boeingflotta

    Om jag förstått rätt gäller det här samma motor som SAS har? Nya inspektioner att vänta eller vad tror ni som vet mer? https://www.ntsb.gov/news/events/Documents/2019-DCA18MA142-BMG-abstract.pdf
  15. ssh9721

    Eurobonus konto hackat!

    @kneckenbauer, jag anmälde via den här länken: Anmälan av stöld
  16. ssh9721

    SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

    På väg till Frankfurt under eftermiddagen, skulle varit LN-RPG, men kom iväg sent till Aten så inte så troligt de hinner hem...
  17. ssh9721

    SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

    Har en tur till Frankfurt inbokad 3/11, står än så länge som 737-600, blir nog sista för min del med denna modell...
  18. ssh9721

    Roadtrip nordöstra USA (New York/Boston med omnejd)

    Spenderade läsåret 93/94 där som utbytesstudent, var fint redan då, men inte varit där sedan 97. Nu blev jag ju lite sugen på en tripp för att se vad som ändrats, inte för mycket hoppas jag.
  19. ssh9721

    Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

    Absolut kul att kraven är olika varje månad, sedan att jag klantar mig själv är en helt annan sak så jag diskvalificerade mig själv.
  20. ssh9721

    Hur se sitt eurobonus saldo hos amex?

    Lite märkligt hur det lan vara så olika, nu sista tiden har det fungerat utan problem för mig?
Toppen