Sökresultat

  1. rsimon

    SAS firar 80 år 2026!

    Flæskesteg med rödkål på 80% av avgångarna :D
  2. rsimon

    Posta din utsikt! (Hotell)

    Det är vad jag förstår den nya ytan. Att den ligger i direkt anslutning öppet till frukostrestaurangen Bel Etage gör att man kan expandera beroende på antal gäster. Edit: såg din uppdatering nu @Doctor-X. Då har de fått upp lite vägg och mer utrustning de senaste fyra veckorna.
  3. rsimon

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    BRU-CPH SK1594 avg. kl. 15.10 3 pax på en rad. Bra service från norsk purser. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket. Gick bra att få cashewnötter till skumpan efter maten. CPH-ARN SK408 avg. kl. 18.00 Åtta rader. Ganska effektivt från Connect. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket...
  4. rsimon

    Businessclass.se loungen 2026

    Där fick man för att vara medveten resenär. Särskilt som det står vid rulltrappan att loungen är stängd. Illa då varken Bryssels flygplats, Brussels eller SAS skriver om denna vouchermöjlighet. Men jag är LTG efter dagens övningar (så länge det nu varar) så jag är inte bitter.
  5. rsimon

    Hälsningar från luften!!

    Møn (östliga delen i vart fall) från ett försenat SK1594 Bryssel–Köpenhamn. Krispigt.
  6. rsimon

    Businessclass.se loungen 2026

    Det är ju bra. Men var står den informationen?
  7. rsimon

    Businessclass.se loungen 2026

    Obefintliga hälsningar från Bryssel Zaventem. The Loft renoveras och pga. mindre och tillfälliga ytor har resenärer med SAS inte tillgång alls under denna period. Renoveringen pågår fram till sommaren.
  8. rsimon

    Dagens bild

    Theatre de la Monnaie, Bryssel. Snart dags för ”Benvenuto Cellini” av Berlioz.
  9. rsimon

    Dagens bild

    Satir som bäst.
  10. rsimon

    Har du blivit uppgraderad på Radisson?

    Hotell: Radisson RED Bryssel Bokat: Standard Fick: Svit Antal nätter: 3 Rate: Prepaid - Members only - VIP - App only - Discount Booster Status: VIP När: Februari 2026
  11. rsimon

    Posta din utsikt! (Hotell)

    Radisson RED Bryssel, rum 615.
  12. rsimon

    Dagens bild

    Hade varit bättre om de spelade föreställningar än att hålla på med dylika jippon som baler... :cool:
  13. rsimon

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    ARN-BRU SK1589 avg. kl. 16.30. Lugnt i kabinen. Bra service. Inget varmt bröd, inget smör till knäcket. Operatårtan god, likaså salamin. Osten mest som en gummibit. Tog ej av kålsalladen.
  14. rsimon

    I egen sak: Vill ni ha en exklusiv BC-spellista med klassisk musik?

    Denna gång en speciallista med i huvudsak tysktalande romantisk och senromantisk musik där mycket hänger ihop. Genom familjeband, beundrare/mästare, lärare/elev, dirigent/musiker. Lyssna och hör hur stil och tonspråk skiljer sig mellan kompositörerna (eller liknar?) och vilka kliv den klassiska...
  15. rsimon

    Posta din utsikt! (Hotell)

    Konserthuset Laeiszhalle :)
  16. rsimon

    Businessclass.se loungen 2026

    E: SAS Lounge F: SAS Lounge by Mastercard
  17. rsimon

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    OT: Ett rätt iaf. Denna lista med konstruktiva förslag (både skandinaviska o internationella) på mat intra-Europa i C skickade jag till SAS i höstas helt utan konsultarvode. De tackade för förslagen. Jag tror många skulle uppskatta rätterna. Samt, de är genomförbara!
  18. rsimon

    Posta din utsikt! (Hotell)

    Jaså, ingen Neuschwanstein View..
  19. rsimon

    Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

    Om ni tar er in i 8e kan ni gå på ett klassiskt vattenhål, Relais de l’Entrecôte. Förrätt: Sallad med valnötter och vinägrett. Huvudrätt: Ryggbiff med pommes och pikant, skuren, hemlig sås (påminner om Café de Paris) med smör och senap. Dessert ad lib. Inget märkvärdigt men gott och...
  20. rsimon

    Businessclass.se loungen 2026

    Arga tomten kallar jag den.
Toppen