Ja precis. Men jag misstänker att det kan vara deras system som inte riktigt har hängt med att uppdatera så jag tänker att jag sitter still i båten ett tag till. Kundtjänst har ju lite andra saker att stå och köp av baspoäng bakdateras ju ändå 123 dagar. Risken är väl att möjligheten att köpa...
Jag var drygt 600 poäng ifrån att säkra mitt EBG med kvalificeringsperiod 1 Maj, 2019 - 30 April, 2020. Jag fick mailet om att SAS förlänger min status vilket jag nu också kan se bekräftat på hemsidan. Däremot om jag tittar in på min Lifetime Gold-status så står föregående period som...
Jag har inte fått några poäng alls för mitt köp under gårdagen, kan inte ens se köpet registrerat. Däremot ser jag att värdena i min poängtrappa är dubblerade. Kanske krävs manuell handpåläggning så det tar lite extra tid under kampanjveckan.
Jag fick in min spenderingsbonus på Amex Classic den 31/1 men den kom inte med i nästa auto sweep den 1/2. Däremot kom den med i mars auto sweep. Så dina poäng borde komma med nästa auto sweep.
Jag har också funktionen aktiverad och kan gå ända fram till betalning. Jag kommer troligen bli 602 poäng kort för EBG detta år och kommer då behöva köpa baspoäng i slutet av april för att hålla LTG-sviten uppe. Kan också återkoppla ifall det blir så att jag köper poängen.
Ja det kunde man. Nu har jag samma problem som er. Jag har en poängbokning ARN-EWR-ARN där jag försökt att flytta hemresan online ett par ggr när det dykt upp lediga platser men fått meddelande om att inga resor kunde hittas.
Exakt min uppfattning. Cancun är för mig ett ställe med massturism och stora hotellkomplex. I Playa del Carmen går det fortfarande att hitta lite charm medan Tulum och Isla Holbox upplevdes mycket mer genuint.
Jag skulle rekommendera Tulum eller Playa del Carmen över Cancun alla dagar. Min favorit på Yucatánhalvön är annars Isla Holbox men det låter som det kanske är ett för lugnt ställe för er. En kombo Isla Holbox + Tulum / Playa del Carmen skulle kunna vara ett bra alternativ.
Bokade du denna via TAPs hemsida? Hittade du något bra sätt att söka efter businessflighter på den sidan? Jag har använder Google Flights för att hitta dealen men har lite svårt sen att få upp samma priser på TAPs hemsida.
Jag har precis börjat köra Tibber from slutet på januari. Än så länge funkar allt bra och de hade en bra värvningskampanj där både den som bjuder in och den som blir inbjuden får 500 kr att handla för i deras webshop.
Jag missade också med någon millimeter. Enligt sammanställningen på min Amex sida kom mina 30 000 poäng in den 31/1 men följde ändå inte med min autosweep den 1/2. Lite synd eftersom dessa 30 000 hade tagit mig över 200 000 poäng i Fly Premium-nivån i februari. I mars ser det lite tuffare ut att...
Men om du bara växlar över vid kampanj (20% rabatt) så motsvarar väl 210 poäng/100 kr hos Coop snarare 25 poäng/100 kr hos SAS?
Om du även kan styra över de 30 000 kr som du lägger på mataffärer till Coop så blir kalkylen ännu bättre: knappa 37p/100kr. :)
Detta är också en bra poäng. Jag drog...
Du har missat att räkna med Coops poängtrappa. Det är bara på första tusenlappen i månaden som du får 50 poäng/100kr, nästa tusenlapp ger 100 poäng/100kr successivt upp till 5 000 kr och 500 poäng/kr.
Nej, du behöver inte ringa SAS. Du kommer åt det via din Eurobonussida: SAS Eurobonus > Manage my Eurobonus > Buy/transfer points. Om du har tillräckligt få poäng kvar till och är minst 6 mån in i din kvalificeringsperiod så ska möjligheten att köpa baspoäng dyka upp.
Ger användandet av Curve med Revolut som underliggande något mervärde utöver att du slipper ha två kort i plånboken? Dvs i jämförelse med att handla med Revolut direkt?