Sökresultat

  1. maswan

    SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

    Ja, jag hoppas att SAS har lärt sig av det här och satsar på bättre destinationer i framtiden.
  2. maswan

    SAS på gång med ny flygplansbeställning?

    Taipei! Inte riktigt lika lång omväg, konkurrensen flyger inte heller över ryssland där (och finns inte närmare än Amsterdam/Frankfurt för den delen). Nu när de verkar äntligen fått till anslutingar med China Airlines finns det ett bra nätverk för andra delar av asien där, fokus där ligger just...
  3. maswan

    Ska KLM och Airfrance flytta till Terminal 5 på Arlanda?

    Hm. Inte enligt utvecklingsplanen, då är det andra sidan av C som ska åtgärdas i närtid utöver det som görs just nu: https://www.swedavia.se/globalassets/framtidens-flygplats/kapitel-1---executive-summary_v-01-00.pdf Mellan D och E ligger efter den nya G byggs, frammåt 2040. Men det kanske...
  4. maswan

    Ska KLM och Airfrance flytta till Terminal 5 på Arlanda?

    Matchar det i tid när platt- och gatearbetet utanför skycity blir klart? Det är väl ungefär en T2 i gater som saknas i T5 pga de ombyggnationerna just nu.
  5. maswan

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    På returen senast från Toronto lyckades inte mitt bud, för att de fyllde de sista sätena i business class med högre bud. Lyckades köpa en gate-uppgradering till slut tack vare en noshow i business, men då fick jag stå och vänta vid gaten tills de vågade vara säker på att personen inte skulle...
  6. maswan

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Ja, det märker jag sällan personligen, båda flygplatserna är framförallt bytesflygplatser för min del. Det är om jag får en övernattning, men där brukar det oftare bli Scandic Strandpark än nånstans kring Arlanda på senare tid.
  7. maswan

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Det är lite lustigt, för att jag tycke att Arlanda har blivit bättre på det de senaste åren, medans Kastrup har blivit värre. SAS-flyg på Arlanda är nästan alltid byte bara mellan E och F, och ofta inom E. Medans Kastrup är det A/B/D/E-gates, och A till E är en rejäl promenad.
  8. maswan

    Nye security scanners på Kastrup

    Har vi inte fått veta att den nya loungen ska vara på övervåningen av den nya fyrkantiga byggnaden mellan B och C? Förvisso kan det vara rätt stor skillnad på var ingången hamnar.
  9. maswan

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Att sånt här funkar dåligt fick jag höra i ett annat ärende vid en gate i Toronto när det var frustrerade diskussioner från passagerare där Lufthansa hade översålt SAS-flyget genom ombokningar och skrivit ut bordingpass för dessa platser som SAS inte ansåg var giltiga eftersom de inte hade en...
  10. maswan

    SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

    Ja, det jag är orolig för som Umebo är främst att antalet dagliga flyg till anslutningar blir färre om/när stockholmsresenärerna bryts ut från de som ska vidare ut i världen. Om det blir 3 CPH och 4 ARN av dagens 7 ARN (eller värre!) är det rätt stor risk att det blir jättelång väntan på...
  11. maswan

    SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

    "Stora" var lastbärande i min mening ovan, med Östersund som gränsfall.
  12. maswan

    SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

    Ja, Östersund var den största jag kom på. Helsingborg har ju Köpenhamns flygplats en dryg timme bort. Men det som är viktigare än vilka flyg som går just nu är att det fortfarande finns en aktör som flyger ordentligt på svensk inrikes till Stockholm, och troligtvis är villig att ta en...
  13. maswan

    SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

    Norwegian flyger till alla stora inrikesdestinationer som inte har rimliga tågförbindelser till Stockholm.
  14. maswan

    SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

    Fungerar inte för Gotland och Umeå och uppåt, men annars jo. Jag hoppas att se nog rak räls för att hela norrlandskusten skulle rimligt kunna resa med tåg till Stockholm (<4h restid), men i nuvarande takt känns det som att det ligger 50+ år bort. Ett problem med att dela flygen mellan...
  15. maswan

    Vad göra med Coop poäng?

    5% på ett köp finns fortfarande, men de enhancade den till att inte gälla några varor med nedsatt pris för några år sedan.
  16. maswan

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Jag har också fått höra att Köpenhamn är villiga att betala (mycket) mer för direktflyg än Stockholm som helst sparar några tusenlappar även om det blir ett byte till, det kan räcka rätt långt för att bestämma var longhaul hamnar utan ägarinflytande.
  17. maswan

    SAS fortsätter med räddningsflyget!

    Det skulle förvåna mig mycket om det inte finns någon på SAS som kan räkna på om/när det är en bättre plan att investera i ett nytt ambulansflyg baserat på A320 istället för att köra vidare på det gamla.
  18. maswan

    SAS firar 80 år 2026!

    Varför inte en glidande skala för hur stor andel man får tillbaka vid avbokning? Tillsammans med en skala på tidig vs sen avbokning borde det ge rätt bra incitament till att boka bara det man har tänkt att resa och avboka snabbare om det gick åt skogen. Någon som har suttit och hållit på en...
  19. maswan

    Reservera din plats på SAS första elflygning 2028

    På samma vis som MCAS?
  20. maswan

    Reservera din plats på SAS första elflygning 2028

    Skulle powerbanks vara utsatta för lika noggrann certifiering som flygplan skulle det nog inte vara några problem att få ta med dem ombord. Om du skulle ha råd med en.
Toppen