Sökresultat

  1. C

    Trafikvarningstråden

    Juniorkronorna fast i USA eftersom att Delta har ställt in deras flyg till AMS ikväll. Började fundera på hur stort problem det är att boka om ett helt hockeylag med team hem från USA? Måste finnas typ 30 lediga platser ombord och utrymme för allt bagage. Bästa vore väl om det gick att boka...
  2. C

    Bagageregler med status och olika allianser

    Varför köpte en resa via en onlineresebyå? Genuint nyfiken. Bättre pris?
  3. C

    Frågor om att boka Eurobonus award resa

    Vi kanske hålls tyst om dom få sweetspots som finns kvar, innan dom också försvinner...
  4. C

    Businessclass.se loungen 2026

    Lot guldloungen på WAW. Jäkla fint utbud, särskilt med tanke på att man kommer in här som *A-guld även om man bara åker en 250-kronors inrikesflygning i Polen.
  5. C

    Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

    Lycka till! Laddat ner Grab redan? Gör det annars och förboka upphämtning på SGN, så slipper ni taxikaoset där. Funkade fint för mig under veckan som jag var i Vietnam.
  6. C

    Trafikvarningstråden

    Tror man får vara glad att man kommer fram inom 36h just nu. Lite väl mycket kaos i Europas luftrum idag.
  7. C

    Businessclass.se loungen 2026

    Buongiorno från Lufthansas lounge på Milano Malpensa. Flyger hem via WAW med Lot för att kunna suga ut det sista ur min matchade Senatorstatus. LH själva låter mig inte checka in en väska gratis på Light-fare, så då går mina slantar till polackerna istället. Får se hur det går att komma hem...
  8. C

    Trafikvarningstråden

    Kraftig dimma på MXP. Alla flyg igenomsnitt ca 1h sena ut härifrån.
  9. C

    KLM - Det här gjorde Ni inte så bra!

    @Andreas Ekman vilket nummer har du ringt? KLM har kundtjänst på svenska, placerad i Tyskland. 08-5199 25 39
  10. C

    Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

    Det blir jättebra, så slipper allt strul i Europa.Thai flyger A350 på sträckan. Har ni kort bytestid i BKK? TG961 har varit 1-2h sena till BKK senaste dagarna.
  11. C

    Inställda flyg pga FAA airspace closure i Karibien

    Jag skulle nog bara sätta mig på ett hotell och vänta nån dag och se vad som händer. Många amerikaner och europeer som ska hem från julsemestern nu, så kan bli svårt. Var sen beredd på att få punga ut själv för att komma hem.
  12. C

    Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

    ARN-HND-SGN då med ANA? Avgår 09.35 imorn. Försök undvika Europa så mycket ni kan. Det är även vissa problem med underbemanning av Eurocontrol, som gör att många flyg är sena.
  13. C

    SAS - Förbättrad punktlighet och regularitet!

    Jag la märke till detta när jag flög inrikes i Mexico för ett år sen. Flygtiden är ofta bara en timme i praktiken, medans tidtabellen anger typ 2 timmar. Detta beror på den enorma kapacitetsbristen på MEX T2. Tanken var ju att flytta en del trafik till den nybyggda NLU norr om huvudstaden, men...
  14. C

    Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

    Vietnam Airlines flyger ju även från MXP och LHR, men då får ni ett byte på HAN och sen ett hopp inrikes till SGN.
  15. C

    Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

    Skippa FRA helt och föreslå KLM att boka om er via CDG istället? Både Vietnam Airlines och AirFrance flyger till SGN därifrån , VN morn 4/1. VN har även en avgång från Munchen imorn, om det funkar bättre.
  16. C

    SAS - Förbättrad punktlighet och regularitet!

    Hahahaha javisst att AM är mest i tid när flight som tar 1:50 schemaläggs som 3h.
  17. C

    Var åka med Turkish Airlines

    Kollade massa TK nu inför julledigheten, eftersom jag har en statuschallenge med dom. OTP var bra att utgå ifrån prismässigt, och dom kör A330 därifrån. Billigt flyga Wizz dit som positionering. Och Hanoi enkel som retur fans billigt ett tag innan jag bestämde mig för att inte åka. I sommras...
  18. C

    SAS Big Sale! Boka senast 12/1

    17K till BKK i business också från olika destinationer i Europa, sent på vårsäsongen!
  19. C

    SAS A350-900 XWB!

    Nån som är ombord på SK983 idag eller SK984 imorn? Måste lukta nybil ombord [emoji2]
  20. C

    SAS A350-900 XWB!

    Kanske nya kärran sätts in som reserv pga problem med andra maskiner
Toppen