Sökresultat

  1. Rasmus_1

    SAS hemsida ligger nere?

    Jag lyckas dock inte checka in via mobilen utan fick använda webben så något strul kan det vara. Brukar fungera perfekt.
  2. Rasmus_1

    Hälsningar från luften!!

    TK79 med gratis uppgradering till C som Elite Plus levererar... Faktiskt helt godtagbart med 12 timmar kvar till SFO :-)
  3. Rasmus_1

    Eurobonus award resa med Swiss ombokad till British Airways

    För mig låter det som att du absolut ska kunna få poäng med något program i Oneworld på de nya biljetterna. Ange bara ditt bonuskort när du checkar in eller via British Airways hemsida redan nu så ska det nog vara lugnt.
  4. Rasmus_1

    SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

    Nyfikenhetsmässigt, varför krediterar du inte till ett annat poäng inom Star Alliance? Segmentjakt?
  5. Rasmus_1

    Amex har tagit bort betalkorten

    En helt annan fråga, är det någon som vet om man även sänkt intjäningen för flygbiljetter hos SAS till 10 poäng per 100 SEK på det gamla betalkortet? Har än så länge bara haft andra köp men eftersom det varit en viktig källa till poäng för mig så är jag nyfiken.
  6. Rasmus_1

    Jag skall åka på charter...

    Hup hup nu fick jag vatten på mitt kuvert... /Mick Talbot
  7. Rasmus_1

    Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

    Kan det verkligen stämma? Är det inte så att den övre är one-way och den andra t&r? Många destinationer verkar ha typ ett 50% tapp.
  8. Rasmus_1

    Uppgradera eller köpa award ticket på Turkish Airlines?

    Precis, om än med den skillnaden att detta gäller awards.
  9. Rasmus_1

    Uppgradera eller köpa award ticket på Turkish Airlines?

    Skillnaden är bara tillgängligheten, att det finns ett begränsat antal platser att boka, d.v.s. "limited". När du väl bokat är det som vilken biljett som helst.
  10. Rasmus_1

    Uppgradera eller köpa award ticket på Turkish Airlines?

    Generellt bättre att boka award i business rakt av men saker som kan förändra ekvationen är om någon annan betalar biljetten (de flesta arbetsgivares resepolicy är som bekant economy only), hur mycket du behöver statuspoängen och hur mycket du vill flyga business (risk att det inte finns plats...
  11. Rasmus_1

    SAS sänker intjäning på billiga GO-biljetter med 96%?

    Ska bli intressant att se hur länge det tar innan intjäning med partners hos SAS ändras. Fast redan idag får man ju bara 25% hos t.ex. TK för de flesta Go-biljetter. Plus har dock förblivit en sweet spot med 150% vilket är det som jag är mest rädd att de ändrar då det skulle komplicera mitt...
  12. Rasmus_1

    Lägga till infant på hemresa - i samband med adoption

    Fast jag tänker att sova dåligt på något sätt är default i economy mrn att om man betalt 30k SEK för att få sova är det lätt att bli lite bitter om man bli väckt hela tiden...
  13. Rasmus_1

    Lägga till infant på hemresa - i samband med adoption

    Jag hade en snarlik situation för snart sex år sedan när vår äldste son skulle födas och vi alla kort efter skulle åka tillbaka till Korea där jag arbetade. Vi hade one-way awards i C med TK och gick beskedet att det gick bra att lägga till en lap infant på flygplatsen eller via deras support så...
  14. Rasmus_1

    Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

    Det är det och TK har mycket riktigt bonus för business samt status i Miles & Smiles.
  15. Rasmus_1

    Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

    Nej, EBG-bonus gäller inte för andra flygbolag i Star Alliance.
  16. Rasmus_1

    Lufthansa Economy Light på long haul

    Samma kabinservice som vanligt så vitt jag har förstått det.
  17. Rasmus_1

    SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

    Jag vågar inte säga något säkert i just detta fall men jag har i efterhand lagt till infants till en bonusbiljett på flygplatsen genom att helt enkelt köpa en revenuebiljett med 90% rabatt.
  18. Rasmus_1

    Amex elite 20K poäng vid förnyelse - saknas

    Påminner mig om det klassiska ordspråket: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by incompetence"
  19. Rasmus_1

    Vilken lounge är egentligen öppen på Zürich?

    Jag har aldrig bytt D till E men tåget verkade ha två delar så jag tror det går utmärkt.
  20. Rasmus_1

    Vilken lounge är egentligen öppen på Zürich?

    Senatorloungen i E kan verkligen rekommenderas under renoveringen även om man flyger inom Europa, förutsatt att man har tid för tågresa och passkontroll.
Toppen