Sökresultat

  1. malmokalle

    Har du åkt på kryssning?

    Har testat RCL, går inte att jämföra med upplevelsen i MSC Yacht Club. Flaskor ingår inte, men i praktiken ingen skillnad. Flaskorna står öppnade i ett ställ och sen får man påfyllning. Tror inte vi hade ett helt tomt glas någonsin.
  2. malmokalle

    Har du åkt på kryssning?

    Vi är just nu på en kryssning med MSC Seascape i Karibien. En alldeles fantastisk upplevelse på ett enastående fartyg och med en personal som gör allt för att man skall trivas. Tyvärr så har ett mjukvarufel (!) i en av motorerna gjort att vi f.n. går med reducerad hastighet. Det gör att vi...
  3. malmokalle

    Vad går er på nerverna på hotellet?

    När gästen tar bilen till receptionen! https://www.facebook.com/reel/915501119450272?s=yWDuG2&fs=e
  4. malmokalle

    En exempelstudie av växlingsavgifter för kortbetalningar

    Suverän sammanställning!
  5. malmokalle

    Fråga om försenat bagage

    Jo, har utökat reseskydd hos LF. Fått 2xSEK 2 000 (SEK 10 000 är maxbelopp). Har också sett uppgiften att så länge det handlar om schablonbelopp så kan man utan problem få ersättning från flera bolag. Intressant med Mastercard, jag inväntar svar från AXA innan jag eventuellt går vidare med...
  6. malmokalle

    Fråga om försenat bagage

    Ja, Amex Elite. Vi postade samtidigt!
  7. malmokalle

    Fråga om försenat bagage

    Tack för svar @Davvelavve. AXA svarade så här: Eftersom Swiss ersätter er €200 / person kan ni göra en skadeanmälan till oss för den resterande delen. OBS! Elite kortets försäkring kan ersätta för kläder och hygienartiklar upp till max 4000 / person vid försening över 48h Har också läst just...
  8. malmokalle

    Fråga om försenat bagage

    Har skummat lite i trådar om försenat bagage. Läser att vissa har utan knussel fått ersättning för frack, kostymer bröllopskläder, osv, med andra ord relativt dyra utlägg. För min del hade en vecka i New York med frun i början av september. Reste med Swiss i Biz och när vi kom fram till EWR så...
  9. malmokalle

    NY Business Class hos Finnair - och annan uppgradering

    https://samchui.com/2022/04/24/trip-report-finnairs-new-business-class-on-a350/#.Y3NyuMPj49k
  10. malmokalle

    Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

    Det blev man inte klokare av......
  11. malmokalle

    Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

    Vad står det när du trycker på View?
  12. malmokalle

    Har du åkt på kryssning?

    @Kimmen00 Vad statusmatchade du mot?
  13. malmokalle

    Turkish Lounge på IST - Ingen whiskey längre!

    Business loungen, vet inte om det är någon skillnad mot M&S loungen.
  14. malmokalle

    Turkish Lounge på IST - Ingen whiskey längre!

    Nä, men en varm Efes kan du få!
  15. malmokalle

    Turkish Lounge på IST - Ingen whiskey längre!

    Besökte TK Business lounge på IST igår. Slut med whiskey och annan starksprit. Frågade personalen som bekräftade detta och att jag kunde kontakta kundtjänst om jag hade frågor. Nu tappar loungen några placeringar på "bästa loungen listan"!
  16. malmokalle

    SAS Fast track Kastrup

    Tack, klara besked där.
  17. malmokalle

    SAS Fast track Kastrup

    Jag var otydlig, frågan gäller EBG+. Menar att jag inte hittar texten längre att man kan använda FT om man flyger ett *A-bolag som EBG+
  18. malmokalle

    SAS Fast track Kastrup

    Hittar inte längre info på SAS sida att man med en Biz-biljett på *A kan använda SAS Fast Track på CPH. Fast Track – Ett snabbare sätt genom säkerhetskontrollen | SAS Är detta ändrat?
  19. malmokalle

    SAS piloter i strejk?

    Sen när blev SAS statligt?
  20. malmokalle

    Hälsningar från luften!!

    +1 på den:cool:
Toppen