Sökresultat

  1. A

    Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

    Ja, antingen det eller ta en avstickare till annat land. Det finns mycket att se i Taipei, det tar bara ca 1h45min att flyga dit. taipei - YouTube Kostar väl ungefär lika mycket som ett visum. Edit: kollade nu och det blir förmodligen lite dyrare men ändå, ytterligare ett land på listan över...
  2. A

    Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

    Ni reser Tyskland-Kina-Tyskland vilket inte funkar, det behövs rimligen ett tredje land för att ni ska "vara i transit" under er vistelse i Kina. Köp en billig biljett till Taipei och tillbaka över dagen så har ni löst problemet. ;)
  3. A

    Recension av Thai business (Royal Silk) B777-300ER

    Väldigt snygga bilder! På temat service ombord, vi flög från CPH och var mycket nöjda. Edit: Jag gillar verkligen deras champagneglas även om de kanske inte är helt optimala på ett flygplan. Även övrigt porslin och bestick håller hög klass.
  4. A

    Stockholm-Jamaica

    Den reserapporten vill man ju inte missa! ;) Tidsresa – Wikipedia
  5. A

    Thai eller Lufthansa business?

    @Jackie Ser att det blev 11E&11F med Thai. Vad tyckte du?
  6. A

    Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

    Stort tack för snabbt svar, då bokar jag! :)
  7. A

    Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

    Hej, kan någon här bekräfta att jag kan resa CPH-PVG-TPE-PVG-CPH utan visum för vistelsen i Shanghai? Jag stannar två dagar i Shanghai på vägen tillbaka och tänker att Kina kanske inte räknar Taiwan som ett tredje land?
  8. A

    Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

    Och där har vi ytterligare ett oskick, bära ryggsäcken på ryggen i trånga utrymmen...:confused:
  9. A

    Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

    Det jag kan störa mig på ombord kretsar mest runt själva stolen. Jag försöker själv undvika att ta tag i framförvarande stols ryggstöd när jag reser mig upp eller sätter mig. Alla inser tydligen inte att det är ganska störande när någon rycker i ens stol. Sen finns det ju förstås passagerare som...
  10. A

    Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019

    Vi avbokade resan till Kapstaden av flera skäl, främst säkerheten (men även det iskalla badvattnet i Atlanten). Cape Town - tourist hotspot where eight people are murdered a day - BBC News Det fick bli Bali istället. :) Samma datum, samma poängkostnad. Och vi får prova nya kabinen på Turkish...
  11. A

    Minimum connecting time på Washington Dulles IAD?

    OT, men på liknande tema. :) För något år sedan flög jag Atlanta-Washington-Köpenhamn och vår eminenta "affärsresebyrå" hade lyckats boka ATL-DCA med connection IAD-CPH. Av någon anledning uppmärksammade jag inte detta förrän vi landade på Ronald Reagan, det fick bli en taxi till Dulles...
  12. A

    Vad går er på nerverna på hotellet?

    Jag bodde på hotell i Danmark en gång på slutet av 90-talet. Hade bokat icke-rökare och noterar direkt att skylten på dörren sitter fast med kardborre och man har glömt att städa bort askfaten från rummet. Det står även en liten skylt på bordet: "Venligst, undgå at ryge i de ikke-ryger...
  13. A

    Thai eller Lufthansa business?

    Vi satt på 11E & 11F på båda hållen när vi flög CPH-BKK-PER tidigare i år, inga problem alls med närhet till galley/toalett. Jag skulle välja samma platser igen.
  14. A

    Thai eller Lufthansa business?

    Jag har rest med båda och skulle nog välja Thai före Lufthansa, jag ser gärna att man har åtkomst till gång från alla säten i business och uppskattar även lite mer plats. När jag rest med Thai i C har de asiatiska rätterna varit snäppet bättre än de västerländska.
  15. A

    En ordinär nöjesresa i SAS Plus till Florens

    Det tycker jag absolut att du ska göra (skriva alltså, inte överväga). Vi var också i Florens för något år sedan och känner igen det där med mycket turister. Sen slår det en att man själv också är turist... Den ursprungliga kommentaren om att "skriva på engelska" hade ju en liten smiley, tror...
  16. A

    Vad göra norr om Chicago?

    Stanna vid Mars Cheese Castle på vägen, jag åt en macka där med tre sorters skinka och tre sorters ost som förmodligen var den godaste jag ätit. Om någon annan kör så kan jag nämna att de har världens bästa bloody mary också. Mars Cheese Castle - On-Line Store
  17. A

    Kastrup på natten

    Såvitt jag vet är CPH öppet 24/7 och med bara handbagage behöver du ju inte rätta dig efter incheckningstider. Copenhagen Kastrup Airport Guide - Sleeping in Airports
Toppen