Senaste nytt

SAS Diamond-event, 17-19 oktober. Exclusive trip to Champagne with Richard Juhlin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Agö

Medlem
Exakt, därför jag skrev "faktiskt sålt biljetterna till dessa priser". Har de givit dom till toppkunder så har priset kanske varit fel men att man räknat med detta för att troligtvis ha några biljetter kvar att dela ut till några VIP.
Det skulle nog ses som en ganska allvarlig form av muta/bestickning under förutsättning att VIP är anställd på ett företag.
 

JacobGBG

Medlem
Rikard Juhlin är inte bara den mest ansedda Champagne-skribenten i Sverige men har också oerhört internationellt erkännande. Priset på eventet är sannolikt satt efter vad han vanligtvis kostar för olika evangemang. Om det är rimligt eller ej säger jag inget om.
 
Rikard Juhlin är inte bara den mest ansedda Champagne-skribenten i Sverige men har också oerhört internationellt erkännande. Priset på eventet är sannolikt satt efter vad han vanligtvis kostar för olika evangemang. Om det är rimligt eller ej säger jag inget om.
Du har helt rätt i Juhlins erkännande. Det är inte för inte som man på självaste champagnehusen säljer in sina produkter som accepterade av Juhlin. Däremot finns det betydligt mycket billigare sätt att prova champagne med eller i Richards regi, om det är vad man är intresserad av. Jag tycker alltså inte att Richards blotta närvaro motiverar ett så högt pris.
 

palmen

Moderator
Du har helt rätt i Juhlins erkännande. Det är inte för inte som man på självaste champagnehusen säljer in sina produkter som accepterade av Juhlin. Däremot finns det betydligt mycket billigare sätt att prova champagne med eller i Richards regi, om det är vad man är intresserad av. Jag tycker alltså inte att Richards blotta närvaro motiverar ett så högt pris.
Kan ju vara så att utan hans närvaro så hade man inte fått testa det som nu står på programmet.
 

Funcadelic

Medlem
SAS testar en bredare målgrupp nu. Till och med jag som är vanlig dödlig EBS har nu fått erbjudandemejlet. Det är 5 respektive 3 platser kvar... och programmet är klart också och finns att läsa. Rätt bra program, men fortfarande dyrt.

Jag tycker inte det är fel att skapa ett event för den här målgruppen. Dock har man blandat äpplen och päron när man endast (initialt) gick ut till top tier - att få betala för att vara med på eventet till det här priset kan knappast ses som en förmån.
 

johhenrik

Medlem
Så mycket åsikter om att detta var för dyrt osv. Detta på ett forum där många av oss gladeligen betalar för F och tycker folk som inte uppskattar att betala lite extra för sitt flyg missar en massa osv. :) En del kommer gilla det, andra inte. De har ju gjort åt alla platser i princip, så det lär ju inte vara helt jäkla off. Sen får man väl räkna med att de kommer prova alla möjliga typer av event. Vissa funkar, andra inte och över tid kanske de får en bättre träffsäkerhet. Men självklart ska de göra som de gjort. Erbjudit till Pandion först, sen Diamonds, sen Gold osv.

Jag tycker detta event verkar riktigt grymt, men tyvärr anser jag mig inte ha råd. Så är det med mycket här i livet. :)
 
Kan ju vara så att utan hans närvaro så hade man inte fått testa det som nu står på programmet.
Nej, så är det givetvis. Hans namn öppnar självfallet för möjligheter att prova de mest exklusiva viner man kan tänka sig. Jag uppfattade bara det tidigare citerade inlägget som att den höga prislappen motiverades av Juhlins närvaro snarare än vad hans närvaro medför.

I övrigt bör kanske tilläggas att jag tycker att det verkar vara ett mycket trevligt event, men tror att man antingen bör ha mycket pengar liggandes över eller ett oerhört intresse av champagne för att motivera denna resa.
 

PeteLaw

Medlem
Jag var i veckan med på SAS Dreams resa till Champagne med Richard Juhlin. Nedan är dom jag hann skriva upp på min lista, så kan ha missat ett par.
(Blev även en del tallrikar med gåslever i olika former ;-)
Richard var såklart guide för resan och jag var med som representant för SAS.

Det blev en trevlig liten resa :)

2003 Pommery Clos Pompadour (Magnum)
2002 Louise Pommery
2004 Louise Pommery
2006 Dom Pérignon
2005 Dom Pérignon
2004 Dom Pérignon
2003 Dom Pérignon Oenothèque
2002 Dom Pérignon Oenothèque
1998 Dom Pérignon P2
1996 Dom Pérignon P2
2005 Dom Pérignon Rosé
Ruinart Blanc de Blancs (Jeroboam)
Ruinart Blanc de Blancs (Magnum)
Ruinart Blanc de Blancs
2006 Ruinart Vintage (Magnum)
1993 Ruinart Vinothèque (Magnum)
1990 Dom Ruinart Vinothèque (Magnum)
1990 Dom Ruinart Rosé Vinothèque (Magnum)
2008 Diebolt-Vallois Fleur de Passion
2007 Diebolt-Vallois Fleur de Passion
2006 Diebolt-Vallois Fleur de Passion Vinothèque
2005 Diebolt-Vallois Fleur de Passion Vinothèque
2004 Diebolt-Vallois Fleur de Passion Vinothèque
2002 Diebolt-Vallois Fleur de Passion Vinothèque
1999 Diebolt-Vallois Fleur de Passion Vinothèque
1976 Diebolt-Vallois Cuis Vinothèque
1953 Diebolt-Vallois Vinothèque
2006 Amour de Deutz
2010 Deutz
2006 Cuvée William Deutz
2006 Amour de Deutz Rosé
2007 Deutz Demi-Sec
2016 Veuve Clicquot Oger
2016 Veuve Clicquot Verzenay
2015 Veuve Clicquot Villedommange
2015 Veuve Clicquot Cramant
2015 Veuve Clicquot Tauxieres
2008 Veuve Clicquot Verzy
2008 Veuve Clicquot Bouzy
1996 Veuve Clicquot les Riceys
2015 Veuve Clicquot Brut
2010 Veuve Clicquot Brut
2008 Veuve Clicquot Vintage
2006 La Grande Dame
Taittinger Brut Réserve
1990 Taittinger Vinothèque (Magnum)
1988 Taittingter Comtes de Champagne Vinothèque
Taittinger Prelude
Taittinger Nocturne
2006 Taittinger Comtes de Champagne Rosé
Charles Heidsieck Brut Réserve
Charles Heidsieck Rosé
2005 Charles Heidsieck
2006 Charles Heidsieck Rosé
1995 Charles Heidsieck Blanc de Millénaires
1983 Charles Heidsieck Vinothèque (Magnum)

Kan också tilläga att det var ofta mer än en flaska av dom olika som öppnades. Tex så öppnade vi 3stk av 1953 Diebolt-Vallois Vinothèque (pris nivå ca 30000:- per flaska, men har ingen betydelse då den egentligen ej finns att köpa)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen