Senaste nytt

SAS Diamond-event, 17-19 oktober. Exclusive trip to Champagne with Richard Juhlin.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mest roligt är att "Rolle" tror att man kan ha champagne provning till kaos priser när han 15 minuter tidigare säger att det inte går att genomföra prioboarding för vi är "socialdemokratiska" länder i Skandinavien.

Eller vad säger du @Agö
Att hitta 10-12 kunder som har intresse och pengar att lägga på ett sånt här event är ju inte riktigt samma sak.

Och man kan ju tycka vad man vill om elitism, skämt, idioti etc. Men det drar iväg rätt snabbt om man äter på Michelinkrogar och dricker vissa årgångs champagner. sedan har ju Juhlin möjlighet att komma in och prova saker som vi vanliga dödliga aldrig kommer åt.

Största felet de gör tycker jag är att de inte har programmet klart. Om jag skulle bränna så mycket så vill jag veta vart jag ska och vad jag skall dricka.

Att hitta 10-12 kunder som har intresse och pengar att lägga på ett sånt här event är ju inte riktigt samma sak.

Och man kan ju tycka vad man vill om elitism, skämt, idioti etc. Men det drar iväg rätt snabbt om man äter på Michelinkrogar och dricker vissa årgångs champagner. sedan har ju Juhlin möjlighet att komma in och prova saker som vi vanliga dödliga aldrig kommer åt.

Största felet de gör tycker jag är att de inte har programmet klart. Om jag skulle bränna så mycket så vill jag veta vart jag ska och vad jag skall dricka.

Det handlar inte om det. Det handlar om att man lägger tid på ett event som är helt oattraktivt hos deras kunder. Om man finner 10-12 pers när man har sökt alla EBG och EBD dvs +50.000 pers är det ett misslyckande på alla sätt.

Jag tror det flesta av oss vet vad det kostar att besöka en Michelin belönad restaurang, om det som besöker dem är elitistiska eller inte lägger jag ingen värdering i ...
jag vet knappt vad elitism är om jag skall vara ärligt - jag vet bara vad som är bra eller dåligt hos mig!

Separat åsikt:
Sen tycker jag det rimmar illa när det gömmer sig bakom fjantiga ideologiska förklaringar på andra förmåner så som prioboarding etc.

Last edited:
Det handlar inte om det. Det handlar om att man lägger tid på ett event som är helt oattraktivt hos deras kunder. Om man finner 10-12 pers när man har sökt alla EBG och EBD dvs +50.000 pers är det ett misslyckande på alla sätt.

Jag tror det flesta av oss vet vad det kostar att besöka en Michelin belönad restaurang, om det som besöker dem är elitistiska eller inte lägger jag ingen värdering i ...
jag vet knappt vad elitism är om jag skall vara ärligt - jag vet bara vad som är bra eller dåligt hos mig!

Separat åsikt:
Sen tycker jag det rimmar illa när det gömmer sig bakom fjantiga ideologiska förklaringar på andra förmåner så som prioboarding etc.
Jag tyckte mest att du var ute och cyklade med din jämförelse. Det var det det handlade om.

Idag var det tre eller fyra platser kvar beroende på ration poäng / cash man ville lägga.

Huruvida detta är mycket pengar / poäng låtar jag vara osagt. För en del är det en hel förmögenhet, för andra är det som att köpa en piggelin.

SAS testar en bredare målgrupp nu. Till och med jag som är vanlig dödlig EBS har nu fått erbjudandemejlet. Det är 5 respektive 3 platser kvar... och programmet är klart också och finns att läsa. Rätt bra program, men fortfarande dyrt.

Så där ja. Då var det i princip utsålt.

upload_2016-8-30_11-1-59.png

Programmet har också laddats upp, bifogas.

Attachments

• Juhlin.pdf
    197,5 KB · Visningar: 493
Om det mer eller mindre är slutsålt och de faktiskt sålt biljetterna till dessa priser så har det trots allt varit rätt prissättning.
Såg programmet för någon vecka sedan och det verkar som man ska testa en hel del saker utöver det vanliga

Vi vet inte om biljetterna sålts eller delats ut gratis till anställda/toppkunder e t c.
Exakt, därför jag skrev "faktiskt sålt biljetterna till dessa priser". Har de givit dom till toppkunder så har priset kanske varit fel men att man räknat med detta för att troligtvis ha några biljetter kvar att dela ut till några VIP.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen