Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Hej!
Jag behöver få ihop en hel del nivåpoäng för att säkra statusen och letar efter tips på en bra "mileage run" eller en trevlig semesterresa som ger bra utdelning.

Förutsättningar:
  • Utreseort: ARN (Arlanda).
  • Period: Flexibel utresa från 13 juli och hemma senast 9 augusti. - Kan vara borta 3-5 dagar.
  • Mål: Minst 10 000 nivåpoäng.
  • Budget: Max 20 000 SEK.
  • Kabinklass: Gärna Business Class åtminstone en av vägarna om det handlar om en långdistansresa.

Hej!
Jag behöver få ihop en hel del nivåpoäng för att säkra statusen och letar efter tips på en bra "mileage run" eller en trevlig semesterresa som ger bra utdelning.

Förutsättningar:
  • Utreseort: ARN (Arlanda).
  • Period: Flexibel utresa från 13 juli och hemma senast 9 augusti. - Kan vara borta 3-5 dagar.
  • Mål: Minst 10 000 nivåpoäng.
  • Budget: Max 20 000 SEK.
  • Kabinklass: Gärna Business Class åtminstone en av vägarna om det handlar om en långdistansresa.

Inga problem med din budget. Du kan välja en valfri destination utanför Skandinavien men inom Europa, t.ex. Paris, Amsterdam, London osv, boka t/r via CPH eller Oslo i Business Flex så kommer du tjäna min 2x3500 = 7000 nivåpoäng på resan, för en kostnad på runt 6-7000 SEK.

Gör detta två gånger så kommer du lätt i mål.

Inga problem med din budget. Du kan välja en valfri destination utanför Skandinavien men inom Europa, t.ex. Paris, Amsterdam, London osv, boka t/r via CPH eller Oslo i Business Flex så kommer du tjäna min 2x3500 = 7000 nivåpoäng på resan, för en kostnad på runt 6-7000 SEK.

Gör detta två gånger så kommer du lätt i mål.
För att maximera kan man titta på att starta i Helsingfors eller Tallinn också då det räknas som Europa och ger ytterligare en europa flight med mer poäng än en biljett som startar i skandinavien.

Känner mig fortfarande amatörmässigt trög, men hur sätter jag ihop sen sån här resa?
SAS hemsida?

1783600152055.png

Sök resa, skrolla ner till de minst direkta resorna.

1783600328416.png

Business Flex var cirka 350kr dyrare per håll, så kan ge ganska bra utbetalning i nivåpoäng för 6700kr

SAS hemsida?

Visa bifogad bild 175905

Sök resa, skrolla ner till de minst direkta resorna.

Visa bifogad bild 175906

Business Flex var cirka 350kr dyrare per håll, så kan ge ganska bra utbetalning i nivåpoäng för 6700kr
9 500 nivåpoäng för 6 700 kr hittade jag nästa vecka just för MMX-ARN-CPH-TLL t.o.r. Man anländer Tallinn kl. 01.30 och retur mindre än fem timmar senare, kl. 06.15. Loungen öppnar kl. 04.30 så bara tre timmar att hänga på flygplatsens allmänna utrymmen :)

Jag trodde inte att jag skulle vara den som jagar en omkvalificering till EBD efter (förr)förra årets matchningserbjudande. Men som det ser ut så löser jag det om jag kan skaka fram 5000 nivåpoäng sista veckorna i Augusti.

Är det fortfarande Berlin-snurran som är mest effektiv om man utgår från GOT? Har främst en tidsbegränsning (vill undvika övernattning). Sitter i Sydostasien med endast mobil så har inte samma excel-power som vanligt men tänker att man vill boka tidigt för vettigt pris.

Jag trodde inte att jag skulle vara den som jagar en omkvalificering till EBD efter (förr)förra årets matchningserbjudande. Men som det ser ut så löser jag det om jag kan skaka fram 5000 nivåpoäng sista veckorna i Augusti.

Är det fortfarande Berlin-snurran som är mest effektiv om man utgår från GOT? Har främst en tidsbegränsning (vill undvika övernattning). Sitter i Sydostasien med endast mobil så har inte samma excel-power som vanligt men tänker att man vill boka tidigt för vettigt pris.

What is this matching offer that happened last year? (this is what Google translated your message to, sorry if it is wrong).

Toppen