Ska man vara petig visar siffrorna erbjuden kapacitet, ej antal passagerare, som övriga inlägg i den här tråden. (ASK = available seat kilometers.) Men intressant att se att kapaciteten ökade mer i Danmark än SE/NO redan 2023.Även denna från CPHspotlight - utvecklingen i trafiken hos SAS från 2015 till 2026 baserat på avgående passagerare fördelat på de tre skandinaviska länderna.
Visa bifogad bild 175815
Tänker jag fel när jag tänker att kabinfaktorn är högst från ARN?Även denna från CPHspotlight - utvecklingen i trafiken hos SAS från 2015 till 2026 baserat på avgående passagerare fördelat på de tre skandinaviska länderna.
Visa bifogad bild 175815
Det finns ingen information i diagrammet som gör det möjligt att beräkna kabinfaktorn. Dividerar du ASK med antal erbjudna säten så får du den genomsnittliga längden (i kilometer) av de erbjudna rutterna. Den siffran är säkert något olika mellan flygplatserna, och har varierat lite mellan åren (lägre andel long haul under covid).Tänker jag fel när jag tänker att kabinfaktorn är högst från ARN?
Edit. i jämförelse med CPH/OSL.