Jag har också använt dem i USA och väljs alla dagar i veckan framför chaufförer från okänt land som jag inte kan kommunicera med och som ibland väljer fel väg. Kommer vi någonsin få robot-taxi i Stockholm också?
Jag har också använt dem i USA och väljs alla dagar i veckan framför chaufförer från okänt land som jag inte kan kommunicera med och som ibland väljer fel väg. Kommer vi någonsin få robot-taxi i Stockholm också?
"Någonsin" kan vara väldigt länge, så ja, troligtvis, men frågan är väl när.
Jag antar att de flesta läst om den självkörande bussen i Göteborg. Alla rubriker i media säger typ "självkörande buss krockade spårvagn några minuter in i premiärfärden", men utifrån vad jag läst så skulle jag snarare säga att "spårvagn (med mänsklig förare) körde in i buss (som råkade vara självkörande)". Så så länge vi har den typen av rapportering så lär det ju inte gå snabbt iaf.
(nu kan det väl hända att bussen kanske bromsade in mer kraftigt än vad majoriteten av mänskligare bussförare skulle gjort, men kör man spårvagn så att man inte kan hantera att andra fordon bromsar in lite oväntat så är inte det optimalt)