Jag tror inte du kommer hitta en lounge som är enbart för First på DFW.
För övrigt kommer Finnair inte skriva ut bokningsklass på boardinkortet utan enbart kabinklassens namn så jag tror inte kommer du se F någonstans som du kan visa för någon lounge.
Jag trodde F användes för uppgradering. U är en renodlad bonusbokning i business och X i Economy.
Men Finnair har ju uppenbarligen F och A-klass i listan i de fall de har codeshare med AA eller BA som verkligen har first class . Rörigt
Men som jag sa ovan så tror jag inte det kommer ge dig någon skillnad avseende lounge. Alla lounger på DFW ger tillgång för Business (och First). AA Flagship Dining First är enbart tillgänglig om du flyger med AA om den loungedelen ens finns kvar.
F skulle kunna vara uppgradering (med poäng) till premium economy i så fall.
Men lite konstigt att återanvända en kod som på de flesta ställen betyder något helt annat.
F skulle kunna vara uppgradering (med poäng) till premium economy i så fall.
Men lite konstigt att återanvända en kod som på de flesta ställen betyder något helt annat.
Förr i världen hade Finnair en bucket för business award och en annan bucket för business upgrade. De var nämligen intresserade av att top tier med upgrade vouchers verkligen skulle kunna använda dem.
Så en av dessa buckets var F, men sedan gick de över till att det var viktigare att tjäna pengar på uppgraderingar direkt och då las allt samman i U, F blev ledig för annan användning, och resten är historia.
Men de har alltså även tidigare använt den relativt standardiserade F till annat än First. (De hade förresten First class för många år sedan, i huvudsak när de inte hade business. En kort tid fanns 3-klass plan med First, Executive och Ekonomi (DC10) innan de gick till modellen med Business och Turist-klass.