Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

1779098487677.jpeg

SK401.

Crew bjöd visserligen inte på champagne från start, men efter en liten hint från min sida gick de snällt och poppade en flaska Charles Heidsieck ändå. Man får ju hjälpa till att höja servicenivån ibland.

ALC-ARN 11:00

Förrätten... de som gillar gravad lax kanske uppskattar den, inte jag.
Ganska bra huvudrätt
Efterrätten, som jag fått massivs med gånger, gillade jag inte den här gången heller.

Det degiga bakverket på bilden kallas för Brioche Croissant

Ljummen champagne

1779099598779.jpeg

1779099873125.jpeg

CPH-ARN
Samma som i post 471 ovan
Ska man säga något om utvecklingen så väl min yoghurt vackrare arrangerad, mer frukt (t.o.m ett extra av de dyra blåbären).
Hur som, helt OK som frukost även när man inte hunnit inom loungen.

IMG20260519092554.jpg

CPH-ARN
Samma som i post 471 ovan
Ska man säga något om utvecklingen så väl min yoghurt vackrare arrangerad, mer frukt (t.o.m ett extra av de dyra blåbären).
Hur som, helt OK som frukost även när man inte hunnit inom loungen.

Visa bifogad bild 175067
Hahaha Jag hann faktiskt trycka i mig ett blåbär innan bilden togs och vill nog påstå att mina blåbär var lite större än dina

Men din yoghurt var helt klart snyggare upplagd än min!

Efter att ha läst lite inlägg nyligen var jag lite orolig att SAS tappat kvalitet på Buisness-satsningen.
Fick idag förmånen via en op-up att testa business igen på väg till London.

Jag är riktigt imponerad.
Servicen från Connect teamet är bästa klass.
De inleder väldigt trevligt med att komma med cashewnötter och ta upp dryckesbeställningar.
När nötterna är slut kommer lunchen. Detta är bland det bästa jag fått på ett flyg på väldigt länge. Förrätten är nog en vattendelare men jag gillade den mycket.
Hade varit nöjd på en long haul med smaker och urval. Lite orolig att det franska smöret endast skulle få hänga med knäckebrödet men icke, kommer en korg med två olika sorters ljummet bröd.
Om detta är standard framåt kommer det sprida sig snabbt att SAS business är bland det bästa som flyger i Europa just nu. Givetvis inte värt hur många tusenlappar som helst i merkostnad jämfört med eco men klart värt för att lyxa till det vid rätt tillfälle.

Attachments

• IMG_0475.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 53
  • IMG_0477.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 56
Glömde nämna det här positiva i en tidigare post från säsongsöppningen till BOD:

Innan nöt-servicen startade kom purser och frågade dottern om hon var mer nötter eller chips. Vi sa "chips" och strax kom det en chipspåse och en påse gummibjörnar. Uppskattar både frågan och att purser hade rutin och förberett med lite alternativa snacks i galley. (I bland blir det ju en suck om man ber om sådant som de måste gå och hämta från ekonomi)

Toppen