palmen
Moderator
Titta in Saba istället, samma avstånd från SXMSt Barths flygplats (Gustav III) är något för den modiga.![]()
Titta in Saba istället, samma avstånd från SXMSt Barths flygplats (Gustav III) är något för den modiga.![]()
Anguilla var inget kul. Var där typ 6 timmar och det räckte. Förutom den fina bukten mitt på ön med sitt skeppsvrak och utsiktplats så var det inte mycket mer att se.T/r båt över dagen till St Barth kostar 120 dollar per person.
Till Anguilla kostar det 100 dollar men även inreseavgift 20 dollar.
Vi tittade på det när vi var på SXM under Nyår men valde att skippa. Tänkte ett tag flyga in o bo på St Bath ett par dar men de flesta hotell var så sinnessjukt dyra över nyår (20k kr per natt) så vi stannade på SXM o åkte runt på ön o bodde på de olika sidorna.
Det varierade mellan typ 90USD och 200USD per enkel resa skulle jag sägaNär du säger snäppet billigare. Vad pratar vi om för nivå? 100€ eller 500€ t/r?
Jag har en egen vag idé om att göra en endagstur från Sint Maarten via St Barths till Anguilla och St Martin. Det är kanske mest teoretiskt men man måste testa gränserna. Saba och St Eustatius finns också där i närheten.