Senaste nytt

Hotell Hoppa på Heathrow, Semi live...

nissefalk

Medlem
Du frugan är på resa på egen hand så tänkte jag ta en tur till London som alltid är trevligt på våren. Marriott har en kampanj där man får 2,500 poäng och en extra elite natt per stay på olika hotell inom kedjan, så det blev till att boka 4 olika hotell ute vid Heathrow då de inte ligger lång ifrån varandra och kostar väldigt mycket mindre än inne i stan, inget brådis att ta sig någonstans ändå så det passade bra.

Börjar med Moxy London Heathrow, smidigt att ta sig till med alla bussar som går längs Bath Road. Klev direkt ombord på linje 105 när jag kom till Heathrow Central Bus station och efter ca 12 minuter så var man framme.

Snabb och trevlig incheckning på denna lite skall man säga hippa hotel kedja, påminner lite om Virgin Atlantic och deras club house. Frukost ingick inte i min bokning men vid incheckning fick jag ett scratch card där man kunde vinna 500 poäng, drink i baren eller frukost vilket jag skarapde fram på min, så 16 GBP vinst där.
Trevlig frukost med det vanligaste man förväntar sig från en hotel frukost.

Rummet kostade mig 79 GBP och är ganska litet, inget riktigt skrivbord att sitta vid med datorn tex, men fungerade bra i övrigt, sov gott.
Idag blir det Sheraton Heathrow Hotel, en 12 min bussresa med linje 81 samt kort promenad från Moxy.

moxy room.jpg

moxy bathroom.jpg

moxy game area.jpg

Visa bifogad bild moxy bar.jpg

Tacksam om du kan kolla läget på loungen om det är Sheraton Skyline. Ska resa nästa veckan med hela familjen och undrar om det finns nån vakt på loungen som kollar att vi är bara 2 som kommer in. Extra tacksam av bilder av mat/dryck också!

• Gilla
Reactions: Gus
Tacksam om du kan kolla läget på loungen om det är Sheraton Skyline. Ska resa nästa veckan med hela familjen och undrar om det finns nån vakt på loungen som kollar att vi är bara 2 som kommer in. Extra tacksam av bilder av mat/dryck också!
Sorry är på det andra Sheraton närmare Terminal 5, här har de en dörr som öppnas med rums nyckel så här hade du kommit in utan att någon kollar, skall se om jag kan gå förbi Skyline och se hur det ser ut där.

• Gilla
Reactions: Gus
Så efter några timmar inne i London tog jag tunnelbana och buss tillbaka till Moxy för att hämta upp min väska. Bus 81 gick precis utanför Moxy och det tog ca 13 min till Shearaton en 5 min promenad från busshållplatsen till hotellet.
Renovering pågår av receptionen så de hade bara 2 små diskar öppna men ingen kö så blev incheckad direkt. Här får jag som Platinum både frukost och tillgång till lounge.
Frukosten var ok men kändes nästan som om den på Moxy var lite bättre, mer att välja på där. Loungen var trevlig, fick inga bilder när snacks var framdukade på kvällen, happy hour med snack och dricka mellan 17 och 20, de hade 2 röda 2 vita viner och 2 olika öl samt en del goda snacks. Mycket folk på kvällen men inga problem att hitta plats.
Hotellet kostade mig 93 GBP. Idag så blir det en natt på Renaissance Heathrow hotel, igen en kort busstur bort.

Shearaton room.jpg

Sheraton bath.jpg

Sheraton lounge1.jpg

Sheraton lounge2.jpg

Hur rankar du loungerna? Jag har vid spridda tillfällen mest bott på alla fyra Marriott hotellen med lounge, dock mest på Sheraton Skyline, men loungen på Sharaton närmast T5 ser trevlig ut, har bara bott där en gång, typ pre-pandemi. Har även bott på Marriott som är granne med Skyline, men har för mig att den loungen var ganska trist, låg på bottenvåningen.

Hur rankar du loungerna? Jag har vid spridda tillfällen mest bott på alla fyra Marriott hotellen med lounge, dock mest på Sheraton Skyline, men loungen på Sharaton närmast T5 ser trevlig ut, har bara bott där en gång, typ pre-pandemi. Har även bott på Marriott som är granne med Skyline, men har för mig att den loungen var ganska trist, låg på bottenvåningen.
Återkommer senare då jag har Marriott kvar att bo på där jag checkar in idag

Renaissance blev det som sagt för natt 3, betalade 97 GBP för detta rum. Checkade in redan 10:30 och fick ett rum direkt, så bekvämt. Som Platinum får man frukost och tillgång till lounge. Jag fick ett rum med lite runway view men fick inte se någon trafik då man landade från andra hållet och flygen hade då redan lämnat landningsbanan innan de skulle ha setts från mitt fönster

Utsikten från loungen var dock väldigt bra där kunde man se alla flyg som landade på Norra banan och på håll de som startade på den södra.

I loungen för happy hour så dukade man inte fram någon buffe med varken mat eller dricka man fick fråga efter öl eller vin och så fick man in en liten service med snacks som smakade väldigt gott.

Man hör inget alls av flyg trafiken utanför så bra ljudisolering där, detsamma gäller tyvärr inte för ljud från korridoren, sover man inte väldigt djupt skulle jag nog välja bort detta hotell, mycket ljud från dörrar som slås igen och prat från folk som går förbi. Det städas i ett rum bredevid mig så sent som 21:30 och igen vid 06:30 på morgonen kunde man höra housekeeping utanför.

ren room.jpg

ren bath.jpg

ren lounge.jpg

ren food.jpg

ren utsikt.jpg

Last edited:
Ett sidospår för @Pappainthesky

Loungen på Sheraton Skyline ligger på 3e våningen , lyckades prata in mig på en visning, det sitter en kortläsare vid dörren och det verkar inte som om någon kollar. Lounge är ganska liten men ser fin ut. De hade inte fått ut maten ännu men det fanns rött och vitt vin och 2 öl samt softdrinks att välja på

sky1.jpg

sky2.jpg

sky3.jpg

Så sista natten på denna hotel hoppning, Marriott London Heathrow, promenerade hit från Renaissance, det fanns inget rum vid 10 tiden så lämnade väskan och tog Elizabeth line till Reading där jag aldrig varit, inget speciellt där men blev besök på 2 pubar.
Som Platinum får man här också tillgång till lounge och fri frukost. Rummet var lite större än de på de andra hotellen dock inte mycket större. Lugnt och fint här inga oljud från korridoren eller utanför.

Loungen var trevlig med bra mat , denna får också några plus för att de hade öl på kran, en IPA och en Stella Artois, provade ett glas rött också tillsammans med ost och kex som erbjöds.

Rummet var det dyraste av de jag provade med 127 GBP, jag bokade detta hotel lite närmare inpå än de andra så kanske går att få lägre pris.

Marriott room.jpg

Marriott bath.jpg

Marriott lounge.jpg

Marriott food.jpg

Toppen