Senaste nytt

Houston under fotbolls VM?

matbl

Medlem
Hej

Någon här som är bekant med Houston?
Ska dit på fotbolls-VM i sommar och funderar på område som det är vettigt att bo i?
Vi är två varav en ungdom (under 18).
Norra delen av downtown?
Bättre någon annanstans?

Att inte behöva ta bilen till en bit mat på kvällen vore ju trevligt. Pratar inte fine dining utan mer normalklass.
Går det ens att gå till ställen på kvällen? Eller är det alltid bilen?

Inte jättepriskänslig på hotell men betalar helst inte mer än 600-700 USD per natt. (VM gör det jättedyrt överallt)

Tack på förhand. :)

• Gilla
Reactions: Gus
Besökte mitt på sommaren 3 år sedan.

Området kring Market Square Park kändes överraskande trevligt och promenadvänligt och t.o.m lite historiskt till vissa bitar, speciellt i jämförelse med Texas storstäders rykte. Bor man i knutarna kan man nog hitta matställen till fots, vi käkade på Hearsay Market Square som ändå var ganska rimligt prissatt.
För öldrickaren så är Flying Saucer Draught Emporium (Capitol&Main) ett kul stopp.
Lokaltrafiken borde kunna ta er mellan Downtown och NRG Stadium, men på vägen finns också Houston Museum District, som är värt att besöka.

Vi bodde på Doubletree Greenway Plaza, längre bort från stan. Mest för att spara pengar på både rum och bilparkering. Ok hotell men kräver att man tar sig till centrum på nåt vänster, är inte promenadvänligt område för den delen heller.

Tack för svar.
Ja, jag kollar på området runt Market Square Park.
Safe även på kvällen?
Det lär väl bli mörkt strax efter 20 pga breddgraden.

Tack för svar.
Ja, jag kollar på området runt Market Square Park.
Safe även på kvällen?
Det lär väl bli mörkt strax efter 20 pga breddgraden.
Vi gick på en förevisning av ”Drunk Shakespear” i området, tog slut efter mörkt och tyckte det var helt okej.

De har nog städat upp dessa kvarter i rep-syfte, och jag misstänker man är ännu hårdare under VM.

Området är ett av de säkrare områdena i downtown Houston, särskilt eftersom det har yuppade lägenheter, men jag skulle inte föreslå att man går för många kvarter sent på kvällen ensam om det inte är fullt av klubb-/bartyper som vandrar omkring.

Jag bodde i Houston i några år, och jag återvänder då och då. Det är mycket säkrare i centrum nu än det brukade vara när jag var barn.

Toppen