Senaste nytt

Eurobonus konto hackat!

Att aktivera passkey hade ju egentligen varit ett väldigt bra tips för att minska risken för sådant här i framtiden.. synd bara att SAS rullade ut den funktionen så dåligt under hösten att jag varken vågar rekommendera eller aktivera den. Jag var utelåst från mitt konto under ganska lång period efter att tidigt gjort ett försök.

Att aktivera passkey hade ju egentligen varit ett väldigt bra tips för att minska risken för sådant här i framtiden.. synd bara att SAS rullade ut den funktionen så dåligt under hösten att jag varken vågar rekommendera eller aktivera den. Jag var utelåst från mitt konto under ganska lång period efter att tidigt gjort ett försök.
Jag har använt passkey utan problem sedan lanseringen men det går ju fortfarande att logga in med lösenord så då ökar det ju inte säkerheten. Jag har iofs inte kollat om man kan stänga av den möjligheten men det normala är väl att man stänger den möjligheten och eventuellt erbjuder någon fallback som kräver återställning med SMS-kod eller liknande.

Precis! Jag vågar heller inte lita på att en passkey-inloggning till SAS inte betyder att jag bliir utelåst.

Och som Fredah säger, i nuläget avaktiveras inte lösenords-inloggningen när någon använder passkey vilket gör det hela ännu värre. Folk kan alltså gå över på passkey och tro att de har super-säkerhet men deras gamla lösenords-inloggning ligger kvar och den ändrar de aldrig lösen på, joråsåatte...

Jag har använt passkey utan problem sedan lanseringen men det går ju fortfarande att logga in med lösenord så då ökar det ju inte säkerheten.
Jag också.

Men det går inte att se vilka säkerhetsnycklar ("passkeys") som är tillagda på ens konto och således inte ta bort några heller. Det får mig att ana att de bara kom en bit in i införandet, för att sedan stanna upp innan de blev klara... av någon oklar anledning.

Jag också.

Men det går inte att se vilka säkerhetsnycklar ("passkeys") som är tillagda på ens konto och således inte ta bort några heller. Det får mig att ana att de bara kom en bit in i införandet, för att sedan stanna upp innan de blev klara... av någon oklar anledning.
Jag tycker att införandet kändes nästan lite som att de av misstag la till en funktion i produktionsmiljön och sen kunde de inte backa för att för många hade skapat nycklar snarare än att det fanns en plan för utrullning som pausades.

Återkoppling på mitt ärende. Har gjort en polisanmälan och bytt lösenord och har nu fått poängen åter av SAS. I samband med det inträffade så spärrade SAS mitt konto för poänganvändande, jag bad dem låta spärren sitta kvar ett tag till då jag inte planerar att boka en bonusresa närmaste framtiden.

Återkoppling på mitt ärende. Har gjort en polisanmälan och bytt lösenord och har nu fått poängen åter av SAS. I samband med det inträffade så spärrade SAS mitt konto för poänganvändande, jag bad dem låta spärren sitta kvar ett tag till då jag inte planerar att boka en bonusresa närmaste framtiden.
Skönt att du fick tillbaka poängen!

Toppen